Производителят на безалкохолни напитки Red Bull се е съгласил на извънсъдебно споразумение в САЩ заради обвинения в заблуждаваща реклама. Компанията се е съгласила да депозира 13 млн. долара (10 млн. евро) в специален фонд. С това Red Bull иска да попречи на един съдебен иск да се превърне в масов процес, предава DPA.
Слогънът "Red Bull дава крила" не отговаря на истината, твърди пред окръжен съд в Ню Йорк ищецът по делото, което е било заведено още през 2013 г. От 2002 г. насам той редовно консумирал енергийната напитка, но не могъл да открие някакъв ефект сам по себе си.
Спорът заплашил да се превърне в колективен иск и през юли австрийската компания с годишни приходи от 5 млрд. долара се огъва и предлага извънсъдебно споразумение. Въпреки това обаче концернът не признава вината си. "Маркетинг подходът на Red Bull винаги е хумористичен, верен и точен“, казва компанията пред Die Welt.
Така Red Bull ще осигури 13 млн. долара за фонда. Всеки, който в периода между януари 2002 г. и октомври 2014 г. е закупил най-малко едно питие на Red Bull в Съединените щати, ще получи или 10 долара от фонда или продукти на Red Bull на стойността от 15 долара. До май 2015 г. съдът ще събира постъпилите искания и след това ще вземе решение за отпускане на средства за покриването им. Те обаче не трябва да надвишават максималния размер от 13 млн. долара.
Red Bull не е първата компания, която сключва споразумение, за да избегне потенциално големи искове за обезщетения. През 2012 г. Ferrero плаща на клиентите на Nutella доброволно компенсации от четири долара на бурканче, защото се оказва, че десертът е по-малко полезен за здравето, отколкото твърди компанията.
Една майка бе завела делото срещу италианската сладкарска група. Тя била „шокирана“, скед като разбрала, че „Nutella не е здравословна", а едва малко по-добра от бонбоните и освен това имала "опасно" голямо съдържание на наситени мастни киселини, се казва в заявлението до съда.
Такива споразумения са резултат от американската правна система. Тук потребителите често се конфронтират с корпорациите със съмнителни искове, които са в противоречие със здравия разум.