Alcoa Inc публикува най-силните си финансови резултати за последната година и половина на фона на по-високите цени на алуминия, по-ниските разходи за материали и подобрената производителност.
Базираният в Ню Йорк производител на алуминий, който традиционно е първата голяма американска фирма, представяща тримесечните си финансови резултати, се е възползвал от последните си усилия за затваряне на нерентабилните топилни пещи, в това число и мощностите в Тенеси и Австралия. От 2007 г. насам компанията намали своя капацитет с 1,2 млн. тона, или 28% от общия производствен капацитет.
Комбинацията от поскъпването на цените на метала и по-добрата производителност помогна на Alcoa да превъзмогне загубата от 2,3 млрд. долара през 2013 г. и да се върне към растеж през третото тримесечие.
Дружеството отчете печалба в размер на 149 млн. долара, или 12 цента на акция, в сравнение с 24 млн. долара, или 2 цента на акция, година по-рано. Приходите се увеличиха с 8,2% до 6,24 млрд. долара, предава Тhe Wall Street Journal.
Цените на алуминия се възстановиха, достигайки до повече от 2 000 долара за тон през това лято от дъното от 1 700 долара за тон през февруари.
Печалбата на Alcoa от бизнеса с първични метали нарасна до 245 млн. долара от 8 млн. долара през третото тримесечие на 2013 г. Доброто представяне бе подкрепено от "по-ниските разходи за двуалуминиев триоксид, повишената производителност и по-благоприятните валутни курсове", посочи компанията.
По думите на главния изпълнителен директор на Alcoa Клаус Клайнфелд бизнесът със суров алуминий е достигнал "нива, които не се виждаха отпреди кризата".
Въпреки позитивите цената отстъпи в последните шест седмици, спадайки до под 1 900 долара за тон на фона на мудната глобална икономика и свръхпредлагането, отчасти дължащо се на повишаването на китайския износ.
Все пак компанията прогнозира глобален дефицит на алуминия в размер на 671 000 метрични тона през 2014 г., който трябва допълнително да подкрепи цената. Според анализатори световното потребление на алуминий през следващата година ще нарасне със 7%.
Alcoa също така се възползва от търсенето от страна на автомобилните производители, чиито поръчки за метала нараснаха с 46 на сто на годишна база. Основен печеливш се оказа новият завод на компанията в Тенеси, който предоставя суровината за производствените мощности на гиганта Ford Motor Co в Дейвънпорт, Айова.