Плановете на компаниите за сезонно наемане на служители също сочат към по-добри резултати. Американските търговци на дребно могат да наемат повече от 800 хил. временни служители за първи път от 1999 г. насам, посочва консултантската фирма Challenger, Gray & Christmas. Това означава, че броят на временно заетите по празниците ще надхвърли миналогодишните 786 200 души.
Много от тези работи може да не са в ключови магазини, тъй като компаниите и доставчиците се подготвят за повече онлайн продажби тази година. United Parcel Service твърди, че ще увеличи сезонните си служители със 73% спрямо миналогодишния си план. Базираната в Минеаполис Target очаква да наеме 70 хил. временни работници, за да се справи с коледната вълна от клиенти. Wal-Mart Stores междувременно планира да наеме 60 хил. души за празниците. Това е с 10 на сто повече от наетите от нея през 2013 г.
Миналата година спирането на работата на американското правителство за първи път от 17 години накара част от потребителите да не харчат толкова, докато изключително лошите метеорологични условия и по-краткия сезон за пазаруване оставиха търговските центрове значително по-празни.
Счетоводната и консултантска фирма PricewaterhouseCoopers разкри своята прогноза, посочвайки една малко по-розова перспектива за празничния сезон. Според компанията домакинствата ще похарчат средно по 684 долара за подаръци. Сумата е с 6,9% по-ниска спрямо миналогодишната, твърдят експертите, позовавайки се на проучване сред 2200 души от цялата страна, направено между юли и август. Около 72% от респондентите твърдят, че икономиката е в същото или по-лошо състояние спрямо предходната година.
Не се очаква драстично увеличение на потребителските разходи тази година, тъй като голяма част от покупките се случват само по конкретни поводи като празниците, твърди Лиз Дън, главен изпълнителен директор на консултантската фирма Tamlage Advisors в Ню Йорк.
Новите технологични продукти, като последните модели iPhone на Apple, и новите модни продукти на веригите за облекло, могат да накарат голяма част от клиентите сами да си направят подаръци, което ще увеличи печалбите на търговците на дребно, коментира Дън. По думите ѝ ключът към това ще се крие в правилното управление на промоциите.
преди 10 години прасета отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Дано фалират до тогава отговор Сигнализирай за неуместен коментар