В рискован опит да съживи спадналите си продажби, Coca-Cola Co ще заплати 2,15 млрд. долара за придобиване на дял от 16,7% в производителя на енергийни напитки Monster Corp, предава The Wall Street Journal (WSJ).
Coca-Cola се нуждае отчаяно от нови големи идеи. Глобалният растеж на продажбите на газирани напитки се забавя за трета поредна година, след като през 2013 г. компанията не успя да оправдае очакванията си. Особено рязко бе отстъплението при Diet Coke – диетичното предложение на базираната в Атланта американска компания.
Една от основните задачи пред Coca-Cola е повишаването на приходите на фона на отслабването на глобалните продажби пред газираните напитки, които са отговорни за повече от 70% от постъпленията на компанията. Търсенето са забавя за трета поредна година, отчитайки спад в номинално изражение за първи път от 1999 г. в периода януари-март 2014 г.
Продажбите на енергийни напитки, от друга страна, са светлият лъч на пазара, въпреки че и там се наблюдава известно забавяне след няколкото години на двуцифрен растеж. Световните продажби на енергийни напитки се увеличиха едва с 6,8% през миналата година, което е спад от постигнатите през 2012 г. 11% и 20-те на сто през 2011 г.
Monster е вторият най-голям производител на енергийни напитки в страната, оставайки единствено зад безспорния номер едно в глобален план Red Bull. През 2013 г. приходите на Monster нараснаха с 9% до 2,2 млрд. долара.
Анализаторите отдавна споделят мнението, че Monster е потенциална цел за придобиване, като основните подозрения бяха насочени именно върху Coca-Cola. През април 2012 г. WSJ съобщи, че Coke е в преговори за придобиване на Monster, но cделката пропадна след ръст от 20 на сто на цената на акциите. Тогава книжата на производителя на енергийни напитки се търгуваха за около 65 долара. Цената при затваряне на сесията на Wall Street в четвъртък пък бе 71,65 долара за брой.
В интервю главният изпълнителен директор на Coca-Cola Мухтар Кент отказа да посочи дали компанията му планира да придобие на по-късен етап целия пакет от книжа на Monster. По думите му споразумението е "дисциплиниран подход спрямо капитала".
Същевременно Родни Сакс, главен изпълнителен директор на Monster, заяви: "Ще видим къде ще ни отведе това в бъдеще".
Сделката може да окаже натиск върху основния конкурент на Coca-Cola в глобален план – PepsiCo Inc, да преразгледа стратегията си по отношение на енергийните напитки. Към момента Pepsi притежава оставащия далеч на трето място след Red Bull и Monster производител Rockstar.


Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер