Американският производител на авиационна, космическа и военна техника Boeing повишава прогнозата си за печалбата през 2014 г., след като отчита ръст на последната от 52% през второто тримесечие, съобщава Wall Street Journal. Доброто представяне на компанията е подкрепено от силно търсене на нейните самолети, както и от агресивно съкращаване на разходите.
Boeing очаква печалба между 7,90 и 8,10 долара на акция за годината, спрямо по-рано прогнозираните 7,15 - 7,35 долара на акция. Повишаването отразява силното представяне на компанията, както и данъчни облекчения на стойност 408 млн. долара.
Производителят отчита 1,65 млрд. долара печалба през второто тримесечие (2,24 долара на акция), спрямо 1,09 млрд. долара (1,41 долара на акция) преди година. Реализираните приходи в търговското поделение нарастват с 5%, докато оперативната печалба се увеличава с 6,7 на сто. Паричните потоци от оперативна дейност намаляват с 48%, възлизайки на 1,81 млрд. долара.
Анализаторите очакваха печалба от 2,01 долара на акция и приходи в размер на 22,23 млрд. долара.
Търсенето на пътнически самолети нарасна значително през последните години, благодарение на подобреното финансово състояние на авиокомпаниите и високите цени на горивото, които подтикват превозвачите да търсят нови и по-ефективни самолети, какъвто е Dreamliner. Boeing е доставила 181 самолета между април и юни, което е ръст от 7,1% на годишна база.
Компанията потвърждава очакванията да задмине рекорда си от 2013 г., като прогнозира, че ще продаде между 715 и 725 самолета през тази година. През 2013 г. Boeing достави 648 самолета.
Междувременно поделението за отбранителна и космическа техника отчита слабо представяне заради глобалното съкращаване на разходите за отбрана. Приходите в подразделението намаляват с 5,4% през тримесечието, докато оперативната печалба се свива с 25 на сто.
Boeing планира да пусне на пазара нов, ефективен по отношение на горивото самолет – серия 777X, през 2020 г. Проектът обаче крие и рискове, ако авиокомпаниите предпочетат да отложат разходите си до излизането на новия модел и не направят поръчки за флагмана на компанията – серията 777, от която всяка година се произвеждат по 100 бройки.