Американската компания Reynolds American е постигнала споразумение да придобие конкурента си Lorillard Inc за около 25 млрд. долара, като това ще доведе до сливане на два от най-големите производители на цигари в света в момент, в който продажбите им се забавят, предаде Ройтерс.
Ако се включат задълженията на компанията, сделката се оценява на 27,4 млрд. долара.
Reynolds, сред чиито марки влизат Camel и Pall Mall, предложи по 68,88 долара за акция на Lorillard, което представлява премия от 2,5 на сто спрямо цената на книжата на Lorillard от понеделник.
Акциите на Lorillard, които поскъпнаха с около 37% от февруари насам, когато се появиха първите информации за готвената сделка, губят 5,5% от стойността си в предборсовата сесия днес до 63,50 долара за брой.
Ако сливането на производителя на Camel Reynolds и Lorillard бъде успешно, това ще създаде нов гигант на американския пазар с годишни приходи от над 13 млрд. долара и пазарна капитализация от около 56 млрд. долара (41 млрд. евро).
Сделката прибавя към портфолиото на Reynolds, който е вторият по големина производител на цигари в САЩ, най-продаваните в САЩ ментолови цигари с марката Newport.
Анализатори смятат, че сделката ще помогне на двете компании, които заемат второ и трето място на пазара на цигари в САЩ, да се конкурират с пазарния лидер Altria Group Inc., чийто най-известен бранд е Marlboro, на пазар, който отчита годишен спад от около 4%.
Въпреки този спад САЩ остават водещият пазар за цигари след Китай и определено са най-печелившият.
Reynolds съобщи още, че ще продаде марките си KOOL, Salem и Winston, както и тези на Lorillard - Maverick и blu eCigs на британската Imperial Tobacco Group за 7,1 милиарда долара, за да удовлетвори с този ход изискванията на антимонополните органи.
British American Tobacco, която е най-големият инвеститор в Reynolds American, ще придобие още акции, за да запази 42-процентовия си дял в новата структура, като ще инвестира 4,7 млрд. долара. BAT вече даде благословията си за сделката.