През април продажбите в разработените ресторанти на McDonald's нараснаха с 1,2%. Силното представяне на веригата в Китай компенсира неизменените продажби в САЩ, предава MarketWatch.
Главният изпълнителен директор Дон Томпсън е на мнение, че компанията губи връзка с някои свои клиенти и поради тази причина трябва да подобри менюто си. Наскоро той изтъкна, че компанията му се фокусира върху стабилизирането на ключовите пазари, измежду които са САЩ, Германия, Австралия и Япония.
Същевременно напоследък конкуренцията в предлагането на закуски се увеличи. Голяма част от бизнеса на McDonald's е под заплаха, след като Taco Bell на Yum Brands навлезе в бизнеса с предложението си Waffle Taco, но и след като други конкурентни компании добавиха закуска към менюто си или свалиха цената й.
През април общите продажби на популярната верига са се увеличили с 2,5%, или с 3,7%, изключвайки неблагоприятните валутни изменения.
В САЩ приходите в съществуващите ресторанти на McDonald's, отворени преди поне 13 месеца, останаха без изменение спрямо март. Компанията посочи, че вътрешният пазар остава предизвикателен и потвърди ангажимента си да подобри своето представяне.
В региона на Азия, Тихия Океан, Близкия изток и Африка продажбите в ресторантите скочиха с 2,9%. Най-добре концернът се представи в Китай благодарение на позитивните обстоятелства след миналогодишното отрицателно въздействие на птичия грип.
От McDonald's отчитат и добри резултати в Австралия, като обаче продължават да срещат още трудности в Япония.
В Европа продажбите се подобриха с 0,3 на сто заради по-доброто представяне във Великобритания и Франция, които компенсираха негативните резултати в Германия.
На 9 юни McDonald's ще публикува данни за продажбите през май. Миналият месец компанията разочарова с първите си тримесечни финансови резултати за годината. Печалбата на веригата за бързо хранене се сви с 5% за януари-март 2014 г.