Печалбата на McDonald's Corp. за първите три месеца на 2014 г. се сви с 5,2%, въпреки че компанията за бързо хранене опитва да съживи продажбите си в САЩ след предизвикателната 2013 г., пише Wall Street Journal. Междинните финансови резултати не оправдаха пазарните очаквания.
В последно време американският концерн не успява да подобри продажбите си, а главният изпълнителен директор Дон Томпсън наскоро каза, че компанията е изгубила връзката с някои свои клиенти и че трябва да подобри менюто си.
Той каза, че компанията се фокусира върху стабилизирането на ключовите си пазари, измежду които са САЩ, Германия, Австралия и Япония. Поглеждайки към април, Томпсън разкри, че глобалните продажби в ресторантите, отворени преди повече от година, ще бъдат „умерено положителни“.
Като цяло компанията с ресторанти за бързо хранене оповести печалба от 1,2 млрд. долара, или 1,21 долара на акция, което е по-малко от реализирания положителен финансов резултат от 1,27 млрд. долара, или 1,26 долара на акция, година по-рано.
Все пак приходите от продажби се подобриха с 1,4% до 6,7 млрд. долара, въпреки че разходите нараснаха с по-бърз темп – 2,3%. Анкетираните от Ройтерс анализатори очакваха печалба от 1,24 долара за ценна книга при приходи от 6,72 млрд. долара.
Продажбите в ресторантите, отворени преди повече от година, се покачиха с 0,5% през тримесечието, стимулирани от високите посещения въпреки слабия клиентски трафик в някои от ключовите пазари за компанията, като САЩ например.
Франчайзоползвателите са на мнение, че менюто на McDonald's е станало прекалено сложно и заради новите предложения в него обслужването се е забавило, което от своя страна е отблъснало клиентите. Въпреки предизвикателствата през 2013 г. Томпсън уверява, че през тази година ще има подобрение.
Приходите от продажби в ресторантите в САЩ се смъкнаха с 1,7%. От компанията изтъкнаха по-ниския клиентски трафик на фона на предизвикателствата пред индустрията и суровите метеорологични условия като причини. Компанията потвърди ангажимента си за подобряване на резултатите в САЩ най-вече чрез обвързване на повече клиенти и по-богат избор в менюто.
В Европа приходите на McDonald's се покачиха с 1,4%, като доброто представяне на компанията във Великобритания, Франция и Русия отчасти бе засенчено от нестабилното възстановяване на Германия.
За региона на Азия и Тихия Океан, Близкия Изток и Африка приходите от продажби са нагоре с 0,8%, отразявайки по-доброто представяне в Китай, но и слабостите в Япония.