В следствие на редица забрани за тютюнопушене и предупрежденията за влиянието върху здравето на цигарените кутии производителят на Marlboro Philip Morris International продължава да отчита намаляващи продажби.
През първото тримесечие на годината американската компания е продала 196 млрд. къса, което е спад с повече от 4% спрямо същия период на миналата година, предава MarketWatch.
Компанията страда и от неблагоприятните валутни курсове. Приходите, преди приспадането на данъка върху тютюна, се свиват с близо 9 на сто до 6,90 милиарда долара, обяви Philip Morris в Ню Йорк в четвъртък.
Печалбата възлиза на 1,9 милиарда долара, или 1,18 долара на акция, което е спад с 12% спрямо печалбата от 2,13 млрд. долара, или 1,28 долара за акция, година по-рано.
На коригирана основа печалбата на концерна възлиза на 1,19 долара за акция, надминавайки с това прогнозите на Wall Street с 3 цента, показват данни на FactSet.
През миналата година производителят на тютюневи изделия съобщи, че през 2014 г. ще навлезе на бързорастящия пазар на електронни цигари и че ще работи за изпълнение на плановете си за предлагане на други алтернативни продукти, след като продажбите на традиционните тютюневи изделия се свиха.
Производителят на цигари с марките Marlboro и L&M търси начини за разширяване на присъствието си на развиващите се пазари – особено след като продажбите на развитите пазари започнаха да намаляват.