Автомобилните продажби в САЩ записват годишен ръст от 2% през март, съобщи Reuters. Индустрията изпрати разочароващи първи два месеца на 2014 година след като студеното време и снежните бури държаха американците далеч от дилърите на автомобили.
Статистиката си за продажбите през март публикуваха и осемте големи производители. Забавени с няколко часа бяха единствено данните на GM, като оправданието беше "компютърни проблеми".
В крайна сметка компанията успя да представи статистиката за продажбите си през март преди края на търговския ден. Според данните GM е продала над 256 хил. автомобила или ръст от 4 на сто. На второ място по продажби остава Ford, която е реализирала малко над 244 хил. автомобила на пазара в САЩ, което е увеличение от 3,4 на сто.
Сред останалите най-голям ръст на продажбите записва Chrysler, част от корпорацията Fiat - с 13% до 193 хил. автомобила. С 8,4% се повишават продажбите на Nissan, продала 149 хил. автомобила в САЩ през март.
От получените данни най-значим е спадът на продажбите на Volkswagen.Европейският гигант реализирал продажбите на едва 36,7 хил. автомобила през март или понижение от 2,6 на сто спрямо същия месец на 2013 година. С 2% намаляват продажбите на Honda до 133 хил. автомобила.
Автомобилните продажби се считат за ранен индикатор за вътрешното търсене. Обикновено данните се публикуват с месец по-рано от статистиката за търсенето на стоки с дълготрайно действие и за продажбите на дребно.
От друга страна увеличението на продажбите на автомобили може и да се дължи на маркетинговите мерки, предприети от автомобилните дилъри през март, коментират анализатори, цитирани от Reuters.