Печалбата за четвъртото тримесечие на 2013 г. на Johnson & Johnson (J&J) е скочила с 19 на сто заради резкия ръст на продажбите на лекарства с рецепта, предаде АП.
Производителят на бебешка козметика, медикаменти и други медицински изделия отчита и сериозен ръст на продажбите на Tylenol, Motrin и други марки в САЩ, отбелязва информационната агенция.
Някои от марките слязоха от рафтовете за няколко години заради затварянето на ключова фабрика, която беше изцяло ремонтирана, но още не е заработила.
Нетната печалба на J&J през последните три месеца на миналата година е достигнала 3,52 млрд. долара, или 1,23 долара за акция. Година по-рано печалбата е била 2,57 млрд. долара, или 91 цента на акция.
Като се изключат еднократните ефекти, нетната печалба за периода октомври-декември 2013 г. достига 3,56 млрд. лева, или 1,24 долара на акция. Анализатори, анкетирани от агенцията, очакваха печалбата да е 1,2 долара на ценна книга.
Преходите на J&J за последното тримесечие на 2013 г. достигат 18,36 млрд. долара, което е с 4,5 на сто повече спрямо приходите през четвъртото тримесечие на предходната година (17,94 млрд. долара).
Продажбите на медикаменти с рецепта са се увеличили с 12 на сто, достигайки обем от 7,3 млрд. долара, като само в САЩ е отбелязан скок от 18 на сто.
Продажбите на потребителски продукти са нараснали с 2,8% до 3,75 млрд. долара, докато продажбите на медицински устройства са се понижили с 1 на сто.
Компанията обяви, че очаква през 2014 г. печалбата на акция да достигне 5,75 – 5,85 долара, докато за 2013 г. очакванията са за 4,81 долара на акция.