Арестът на племенницата на Ралф Лорен миналата седмица, затова, че е бутнала член на екипажа на борда на полет на Delta Air Lines Inc. е поредният пример за все по-големия брой инциденти в самолети, които според официалната браншова организация IATA представляват все по-силна заплаха за сигурността, пише Bloomberg.
На 8 януари 41-годишната Дженифър бе обвинена в пиянство и отправяне на заплахи на борда на самолет, принудил полетът ѝ от Ню Йорк от Барселона да се отклони към Шанън в Ирландия. Тя се призна за виновна в ирландски съд и бе наказана с глоба от 2000 евро.
Въпреки че авиокомпаниите могат да изискват нарушителите да покриват разходите за отклоненията на полетите и последващите нарушения на графика, на практика много често те решават, че възстановяването на понесените щети е твърде времеемко и скъпо. За сравнение отклонението, причинено от избухването на Лорен, е струвало на компанията превозвач над 43 000 долара.
Броят на инцидентите, включващи буйстващи пътници, е скочил 12 пъти за последните четири години, според данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA). В тази ситуация авиокомпаниите трябва да се справят с безброй местни закони, за да могат нарушителите да бъдат наказани. Понякога става въпрос за словесни тиради, но има и случаи на удари и заплахи за изнасилване, принуждаващи членовете на екипажа често да поемат функциите на полицаи.
"Не смятаме, че те трябва да бъдат поставяни в позицията на полицейска служба в небето", заяви Тим Колъхан от IATA. По думите му много често в подобни ситуации властите на земята просто "позволяват на пътниците да си тръгнат безнаказани". Той настоява за промени в правилата за поведението на пътниците, които ще улеснят подвеждането им под отговорност съгласно законите на отделните държави.
По данни на IATA инцидентите, свързани с буйстване на борда на самолети, са нараснали от 500 през 2007 г. до над 6000 през 2011 г.
На фона на все по-напредналите технологии за сигурност в самолетите, благодарение на които през 2013 г. е имало само 17 фатални инцидента и 224 смъртни случая, засилващата се вълна от конфликти на борда е отражение не само на все по-масовата популярност на пътуването със самолет и по-систематичното събиране на данни, но и на реални поведенчески промени, твърдят от IATA.
На 3 юни група от около 100 ученици, пътуващи от Ню Йорк до Атланта, бяха изхвърлени от полет на AirTran, след като пилотът и екипажът изгубили търпение при неуспешните опити да ги накарат да седнат и да изключат мобилните си телефони.
На 2 януари дубайската Emirates обяви, че пътник на полет между Сингапур и Бризбейн бил озаптен и посрещнат от австралийската полиция при пристигането си. Според местни информации в медиите мъжът, който бил арестуван и обвинен, многократно се опитвал да пуши.
В някои държави след нападенията на 11 септември 2001 г. бяха въведени т. нар. шерифи в самолетите, но те обикновено не се намесват при по-маловажни смущения, тъй като подобни инциденти могат да бъдат използвани като щит за терористични действия, твърдят експерти.
Най-често проблеми в небето възникват заради незаконна употреба на наркотици или цигари, отказ за спазване на инструкциите за безопасност и вербална конфронтация с екипажа или други пътници. Всички тези поводи обикновено са свързана с употреба на алкохол. IATA има и регистрирани случаи на опит от страна на пътници да отварят врати по време на полет, нападения над стюардеси и заплахи за сексуално насилие.
При по-безобидните нарушения пътниците се разгневяват по най-различни причини, като например други пътници, които прекалено много са свалили облегалките на седалките си, инструкции да не напускат местата си по време на турбуленция и др. Според специалисти подобни инциденти често се предизвикват от престоя на претъпканите летищат, прекарването на часове наред в тясно и ограничено пространство и страха от летенето.
От IATA препоръчват мерки за предотвратяване на инцидентите, най-вече чрез ограничаване на пиенето на борда на самолетите. Те настояват компаниите да сервират по-малко алкохолни напитки и да обмислят варианта да бъдат премахнати безплатните напитки по маршрути с много случаи на буйстване. Те смятат също, че членовете ѝ трябва да възприемат политика на нулева толерантност към лошото поведение, като проверяват пътниците на гейта и отказват достъп до борда на самолета на онези, за които това е наложително.
Как екипажите се справят с буйстващи пътници на борда на самолетите
Случаите на буйстващи пътници на борда на самолетите зачестяват
11:00 | 19.01.14 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*
-
Бул. "Витоша" е сред най-евтините големи централни улици за наем на магазин в Европа
-
Китай е готов за преговори със САЩ за напредък в двустранната търговия
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Dow Jones прибави над 460 пункта, инвеститорите се насочиха към циклични акции
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия изстреля междуконтинентална ракета по Украйна
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Слабият интерес към електромобилите тласна към стагнация продажбите на коли в Европа
-
Германия ли е новата Япония и откъде духат насрещните ветрове за Европа?
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Dow Jones прибави над 460 пункта, инвеститорите се насочиха към циклични акции
-
Холцман от ЕЦБ: Трябва да запазим рестриктивната си политика заради ценовите рискове
-
Уитлокс от ЕЦБ: ЕС трябва да действа спешно с дигиталното евро
1 -
SOFIX отбеляза спад от 0,27% до 852,07 пункта в четвъртък