Най-голямата компания за управление на активи в света BlackRock се е съгласила да преустанови програмата си за сондиране мненията на анализатори, като част от споразумение с главния прокурор на Ню Йорк Ерик Шнейдерман, съобщава Ройтерс.
Споразумението е следствие от разследване на прокурора на ранното оповестяване на нагласите на анализатори от Wall Street, което може да повлияе на пазарите.
BlackRock се е съгласила да плати 400 хил. долара разходи по разследването, но няма да дължи глоби и няма да бъде санкционирана, като ще сътрудничи на разследването.
„Компанията заслужава адмирации заради осъзнаването на нуждата от реформи относно разпространяването на информация, която може да се отрази на пазарите“, коментира Шнейдерман. „Спораумението е важна стъпка във възстановяването на честността на финансовите пазари и осигуряването на равна основа за всички инвеститори.“
Програмата на BlackRock задаваше на мнозина от най-видните световни анализатори в дузина брокерски компании серия от въпроси, свързани с компаниите, за които те отговарят.
Макар че според BlackRock целта на програмата й е била да даде количествена оценка на публични анализаторски мнения, Шнейдерман е открил доказателства, че програмата е била в състояние да улови непублични анализаторски нагласи, които могат да бъдат използвани за да се изпревари пазарната реакция на анализаторските доклади.
Анализаторите са били запитвани на месечна или тримесечна база, в зависимост от това къде са разположени географски, като програмата е получила стотици хиляди отговори. Анализаторите са давали отговори в скала от 1 до 9, като отговорите са били усреднявани и превръщани в количествени прогнози.
Програмата е била разработена през 2003 г. от Barclays Global Investors, която BlackRock придобива през 2009 г., с надеждата, че отговорите могат да бъдат използвани за прогнозиране на последващите ревизии в оценките на анализаторите.
След разследване на Шнейдерман Thomson Reuters Corp обяви през юли, че ще прекрати ранното публикуване до малка група от клиенти на следения отблизо индекс на потребителските настроения Thomson Reuters/University of Michigan.
Новинарската и информационна компания имаше споразумение с University of Michigan да позволява на някои свои клиенти да получават данните 2 секунди преди останалите, които пък достигат до тях 5 минути преди публичното им оповестяване.
преди 10 години 2 секунди ?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар