Американските купувачи се очаква да похарчат с 9,1% повече за подаръци по празниците в края на годината, като за пръв път повечето планират да напазаруват по-скоро онлайн, отколкото в магазините с отстъпка, сочи проучване на консултантската и одиторска компания Deloitte LLP, проведено сред 5 108 потребители между 13 и 23 септември и цитирано от Bloomberg.
Купувачите предвиждат да похарчат следно по 421 долара за подаръци през празничния период, става ясно от изследването.
Около 47% от потребителите очакват да направят покупки онлайн, докато 44% планират да пазаруват с магазините с отстъпка. Пазаруването в интернет е предпочетено от повечето за пръв път в 15-годишната история на изследванията заради по-ниските цени и удобството това да става по всяко време, като около 76% от анкетираните отдават предимство на удобството, а 63% - на по-ниските цени.
„Купувачите отдадоха предпочитания на времето и опита си“, заяви Алисън Пол, която ръководи отдела за проучвания на продажбите на дребно на Deloitte в Чикаго. Според нея нарасналото използване на смартфони е довело до скок при онлайн пазаруването през тази година.
Потребители, които пазаруват, използвайки интернет, мобилни устройства и от складове, е вероятно да похарчат със 76% повече от онези, които влизат в магазините, показват резултатите от проучването. Почти 8 от 10 пазаруващи заявяват, че ще потърсят нещо друго, ако търсеният от тях продукт не е достъпен чрез уебсайта на търговеца.
Потребителите планират и да атакуват по-рано магазините през тази година. Около 30% от анкетираните заявяват, че ще приключат с по-голямата част от пазаруването за празниците още в началото на ноември. Това представлява увеличение с 5 процентни пункта спрямо миналата година.
Една четвърт от потребителите планират да пазаруват на „черния петък“ - веднага след Деня на благодарността, когато се открива сезонът с празничните отстъпки в магазините в САЩ. Те са привлечени от търговците на дребно, които започват по-рано с разпродажбите, като някои от големите вериги универсални магазини в САЩ предлагат промоции още от 1 ноември, сочи информация на базираната в Чикаго проучвателна компания ShopperTrak. Промоционалните предложения ще се отразят на решенията за покупка на 73% от потребителите, като съотношението е почти същото, както през миналата година, отбеляза Пол.
54% от участващите в проучването на Deloitte, проведено преди частичното блокиране на дейността на федералните служители в САЩ през първата половина на октомври, заявяват, че икономиката се възстановява. Те са с 22 процентни пункта повече от далите същия отговор през последните 2 години.
Макар че политическите спорове се отразиха върху нагласите на американците, анализатори на Deloitte смятат, че те не са в състояние да отклонят икономиката от досегашния ѝ курс през празничния сезон, обяви Пол.
Месечният индекс на потребителската подкрепа, изчисляван от Bloomberg и публикуван на 17 октомври (деня след гласуването на временно осигуряване на финансиране на американското правителство и повишаване на тавана на дълга), обаче падна до най-ниското си ниво от ноември 2011 г., достигайки -31 пункта. 47% от участниците в проучването, въз основа на което е изчислена месечната му стойност, заявяват, че икономическото положение се влошава.
Изследвания на американската Национална федерация на търговците на дребно и инвестиционната банка Goldman Sachs Group Inc. от миналата седмица сочат, че блокирането на дейността на федералните агенции се е отразило на плановете на потребителите за разходите им и за пазаруването за празниците. В проучването на федерацията 29% от потребителите заявяват, че събитията ще засегнат плановете им за празнични разходи, докато това на банката показа, че двама от всеки петима американци са свили разходите си, докато безизходното положение във Вашингтон намери своето решение.