Американският производител на безалкохолни напитки Coca-Cola - най-голямата в света компания за безалкохолни напитки, обяви, че печалбата й за третото тримесечие е нараснала, след като е успяла да продаде повече продукти въпреки променливите икономически условия.
Обемът на световните продажби на компанията се е увеличил с 2 процента благодарение на резултатите на нововъзникващи пазари като Китай, Индия и Русия. Приходите от продажби обаче са се свили заради структурни промени и неблагоприятни валутни курсове.
За въпросния период базираната в Сиатъл компания е спечелила 2,45 млрд. долара или 54 цента на акция. Година по-рано печалбата е била 2,31 млрд. долара или 50 цента на акция. Без отчитане на еднократни разходи е отчетена печалба от 53 цента на акция, което отговаря на понижените в навечерието на представянето очаквания. Приходите са се понижили с 3 на сто до 12,03 млрд. долара, като цифрата е под очакваните от анализаторите 12,05 млрд. долара. Нетните приходи спадат с 2,5% до 12 млрд. долара.
Най-големият световен производител на безалкохолни напитки генерира почти 60 процента от приходите си от международните пазари и разчита на газираните напитки за почти 70 процента от глобалните си продажби.
В Северна Америка обемът на продажбите нараства с 2%, главно заради силното представяне на негазирните напитки. Продажбите на сокове и минерална вода нарастват с 5 на сто, а чайове, които включват Honest Tea и Fuze, отчитат двуцифрен растеж в процентно отражение. Продажбите на петте най-силни безалкохолни напитки на концерна, които включват едноименната марка, Sprite и Fanta, нарастват с 2%, въпреки че американците пият като цяло по-малко газирани напитки.
В Евразия и Африка обемът на продажбите се е увеличил с 4%. В тихоокеанския регион има ръст от 5 на сто, воден от растежа от 21 процента във Виетнам и 9%-ия ръст в Китай.
Главният изпълнителен директор Мухтар Кент заяви, че икономическата обстановка остава трудна, а развиващите се пазари се характеризират с нарастваща нестабилност. В Латинска Америка, където Coca-Cola е изправена пред тежки предизвикателства заради предложения нов данък за подсладени газирани напитки, обемът на продажбите остава почти без промяна, докато в Бразилия се отчита спад от 1%. Припомняме, че наскоро президентът на Мексико Енрике Пеня Нието предложи въвеждане на данъчна ставка от 1 песо за литър за повишаване на приходите в хазната. Мексиканското подразделение на Coca-Cola нарече данъчното предложение "несправедливо".
В Европа концернът отчита лек спад на продажбите от 1%.
В ранната търговия цената на акциите на Coca-Cola спада леко с 0,1% до 37,87 долара за брой. От началото на годината акциите на концерна са поскъпнали с 4,6 на сто на фона на повишението от 19 на сто за конкурента PepsiCo Inc. и 20%-ия ръст на индекса Standard & Poor’s 500.
преди 11 години Откога Кока Кола е базирана в Сиатъл? Може ли да се направи такава грешка за толкова изевстна компания? отговор Сигнализирай за неуместен коментар