Продажбите в откритите най-малко преди 13 месеца ресторанти на McDonald`s се увеличиха с 1,9% през август на годишна база, след като най-голямата верига за заведения за бързо хранене в света отчете по-силни от очакваните резултати в Европа, съобщи MarketWatch.
Очакванията на анализатори, анкетирани от Consensus Metrix, бяха за ръст на продажбите с 0,3%.
Все по-малко потребители се хранят навън на фона на слабостта на световната икономика. В отговор McDonald's експериментира с разширяване на своето „Доларово меню“, в което бяха включени не толкова скъпи предложения, макар че представи скъпи менюта в държави, където досега не бе предприеман подобен ход.
От компанията обявиха, че през август общите продажби са се увеличили с 2,8%, а в местна валута – с 4,7%.
В Европа продажбите в разработените заведения са се повишили с 3,3%, отразявайки успеха на новите безалкохолни напитки във Великобритания, представянето на висококачествени хранителни продукти отново във Великобритания и в Русия, както и наблягането на основните продукти на веригата във Франция. Предвижданията на експертите бяха за спад на продажбите от разработените ресторанти в Европа с 0,1%.
В САЩ продажбите от отворените най-малко преди 13 месеца заведения са нараснали с 0,2%, след като промоцията Monopoly осигури силни резултати в иначе предизвикателната среда. От McDonald's посочиха, че планират подобряване на резултатите в САЩ с повече стойностни оферти и нови продукти.
В азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Африка е отчетен спад от 0,5% заради високата база от миналата година, като негативни резултати бяха регистрирани и на 3-те най-големи пазара – Япония, Китай и Австралия.
През юли компанията отчете ръст на печалбата с 3,7% през второто тримесечие, останала под очакванията на анализаторите въпреки ръста на продажбите в разработените заведения в световен мащаб.
В търговията преди отварянето на борсите в САЩ акциите на McDonald's прибавят 0,8% към стойността си до 97,26 долара за брой. Към момента на затваряне на пазарите вчера акциите са поскъпнали с 9,3% от началото на годината.