Консервативна и сдържана в покупките си клиентела усложнява живота на най-големия търговец на дребно в света Wal-Mart.
„Средата на пазарите на дребно продължава да бъде истинско предизвикателство, тъй като клиентите са внимателни при харченето на парите си", коментира главният финансов директор на компанията Чарлз Холи.
Мениджмънтът назовава като един аргумент за сдържаността на клиентите по-високият данък върху доходите на важния американски пазар. Ето защо компанията, за която в целия свят работят повече от два милиона души, намали прогнозата си за цялата година.
Вместо увеличаване на продажбите в диапазона от 5 до 6 на сто, Wal-Mart вече очаква ръст от 2 до 3 процента. Също така компанията намали и очакванията си за печалбата си.
През второто тримесечие от Wal-Mart са успели да увеличат продажбите с 2 на сто до 117 млрд. долара (88 милиарда евро) благодарение на новоотворените магазин. Приходите от продажби се увеличават с 1% до 4,1 млрд. долара.
"Има бизнес области, в които можем да се справим по-добре, и ще го направим", каза главният изпълнителен директор Майк Дюк.
Преди началото на борсовата сесия акциите на компанията поевтиняха с 3 на сто.