Френската компания Danone е закупила американския си конкурент YoCrunch, който произвежда кисели млека с добавки, както и бисквитите M&M's и Oreo, продължавайки да увеличава дела си на американския пазар, съобщи Ройтерс.
Нетните годишни продажби на YoCrunch достигат 110 млн. долара, като през последните години компанията се радваше на стабилен растеж с двуцифрен процент, извел я на водеща позиция в продажбите на кисели млека с плодови или зърнени добавки, се посочва в изявление на Danone.
Френската компания обаче не съобщава колко е платила за своя конкурент.
Придобиването се случва само месец след обявената сделка между Danone и Starbucks за продажби на кисело мляко под общ бранд в заведенията на американската компания и в магазини за хранителни стоки.
Френската компания, която вече държи дял от 30% на американския пазар чрез брандовете си Dannon, Activia, Stonyfield Farm и Danimals, залага на нарастващото търсене сред американските потребители, които консумират доста по-малко кисело мляко от европейците.
През последните 5 години пазарът на дребно на кисело мляко в САЩ нарастваше средно с 8,5% годишно, става ясно от данни за продажбите, събирани от компанията Euromonitor International. Макар да се очаква темпото на ръст да се забави до 5,9% през следващите 5 години, то все пак ще остане 2 пъти по-бързо от очакваното разширение при пакетираните храни като цяло.
Към 15,20 часа българско време акциите на Danone губят 0,1% от стойността си до 59 евро на борсата в Париж. От началото на годината те са поскъпнали с близо 18%.