McDonald's Corp обяви малко по-високи от очакваното продажби за юли заради популярната промоция “Монополи” и предлаганите нови сандвичи, загънати в тортийя, като представянето на веригата в САЩ компенсира слабостта в Европа и Азия, предаде Ройтерс.
Инвеститорите се надяваха, че продажбите на хамбургерите Big Mac, пържените картофки и менютата Happy Meal ще нараснат значително през втората половина на годината.
McDonald's засега изпреварва по продажби конкурентите си в САЩ, въпреки че вериги като Burger King и Wendy's активно се борят за нови клиенти с по-ниски цени на менютата и специални продукти в лимитирани серии, отбелязва агенцията.
Продажбите в ресторантите на веригата, отворени преди поне 13 месеца, са нараснали с 0,7 на сто през миналия месец, докато анализатори очакваха ръст от 0,4%. Само в САЩ повишението е 1,6 на сто, докато консенсусната прогноза на икономисти беше за ръст от 0,3 процента.
Въпреки отчетените повишения, компанията има още много работа за вършене, коментира анализаторът Джак Русо. Продажбите в Европа са се свили с 1,9 на сто, докато анализаторите очакваха повишение от 0,3 на сто. Най-слабо са се представили ресторантите от веригата в Германия, Франция и Южна Европа.
Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Африка също са се понижили с 1,9%, докато очакванията бяха за по-умерен спад (0,3%). Най-много на резултатите в тези региони е повлияло слабото представяне на заведенията в Япония, Китай и Австралия, където търсенето рязко се е свило заради птичия грип.