Веригата заведения за бързо хранене McDonald`s обяви, че „всекидневният пазар на бързото хранене остава предизвикателен“ и че това ще де отрази на резултатите ѝ до края на годината, съобщи BBC.
Коментарът придружава финансовите резултати на компанията за второто тримесечие, които останаха под очакванията на анализаторите.
През периода април-юни компанията е спечелила 1,4 млрд. долара, което представлява ръст от над 3 на сто спрямо отчетените през второто тримесечие на 2012 г. 1,35 млрд. долара, но е по-малко от предвижданията на експертите.
От компанията посочиха, че продажбите в разработените ресторанти в световен мащаб са нараснали с 1%. В Европа обаче е регистрирано отстъпление с 0,1%, тъй като стабилното представяне във Великобритания и Русия не е успяло да компенсира спада във Франция и Германия.
От McDonald's изтъкват, че макар печалбата в Европа да остава под въздействието на предизвикателната потребителска среда, тя е в основата на по-голямата част от ръста на оперативната ѝ печалба през тримесечния период.
Продажбите в САЩ са се увеличили с 1% благодарение на менюто за един долар и новите продукти като пилешкото със зеленчуци, загънато в тортийя, и сандвичите с белтък. В азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Африка продажбите са се понижили с 0,3% главно заради негативните резултати в Китай, Австралия и Япония.
„Макар че консолидираните ни резултати през това тримесечие са положителни, сравнимите световни продажби за юли се очаква да останат до голяма степен без промяна“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Дан Томпсън. „Базирани на тенденцията при продажбите напоследък, резултатите ни за остатъка от годината се очаква да останат предизвикателни“, добави още той.