Най-големият производител на безалкохолни напитки в света – Coca-Cola Со., отчете спад на печалбата през второто тримесечие с 4% на фона на намалелите продажби в Европа.
Нетната печалба на компанията се е понижила до 2,68 млрд. долара, или 0,59 долара на акция, спрямо 2,79 млрд. долара, или 0,61 долара, година по-рано. Отчетената печалба без еднократни ефекти пък е била 0,63 долара на акция, като резултатът съответства на средната прогноза на анкетираните от Bloomberg 16 водещи анализатори.
С оглед на слабото търсене, главният изпълнителен директор на компанията Мухтар Кент е предприел ход по повишаване на цените. Обемът на продажбите на Стария континент е спаднал с 4 на сто на фона на забавящите се европейски икономики. Депресията на пазарите в Азия и Латинска Америка също постави под натиск реализираната продукция от компанията.
Coca-Cola се сблъска с "твърде предизвикателната световна икономика", заяви Бони Херцог, анализатор в Wells Fargo & Со. в Ню Йорк.
Обемът на продажбите на компанията на глобално ниво е нараснал с 1 на сто. За сравнение, анкетираните от Bloomberg експерти очакваха покачване в рамките на 3,3 на сто. Годината по-рано индикаторът отбеляза 4-процентово покачване.
Приходите на най-големия производител на безалкохолни напитки в света са се понижи с 2,6% до 12,7 млрд. долара. Водещите експерти бяха обединили прогнозите си около 13 млрд. долара.
Към 15:00 българско време акциите на Coca-Cola се понижават с 2,6% до 39,95 долара за брой. Ценните книжа отбелязва 13-процентов ръст от началото на годината.