Международната рейтингова агенция Moody`s постави компанията за производство на безалкохолни напитки PepsiCo в списъка за преразглеждане на рейтинга ѝ в посока на евентуално понижаване, посочвайки като основание предизвикателствата пред бизнеса ѝ в Северна Америка, съобщи MarketWatch.
В момента агенцията поддържа дългосрочния рейтинг на PepsiCo на ниво Aa3 – 3 стъпки под най-високия възможен.
От Moody's посочват, че макар представянето на компанията да се е подобрило напоследък, ливъриджът ѝ остава по-слаб от този на компаниите със същия рейтинг, след като тя увеличи обема на програмата за обратно изкупуване на акции и изплащаните дивиденти.
При преразглеждането ще бъде преценена вероятността от подобряване на кредитните параметри на производителя, тъй като ръководството му е изправено пред проблеми, свързани с дългосрочната стратегия.
PepsiCo загуби част от дела си на големия и печеливш северноамерикански пазар на напитки от Coca-Cola Co. Компанията обаче инвестира усилено в бързо разрастващия се бизнес със закуски, както и на международните пазари.
През миналия месец тя обяви спад на печалбата с 4,6% през периода януари-март заради високите разходи по преструктурирането, но продажбите нараснаха благодарение на бизнеса със закуски и развиващите се пазари, компенсирайки слабите резултати от северноамериканския бизнес.
Акциите на PepsiCo са поскъпнали с 19% от началото на годината, а във вчерашната сесия загубиха под половин процент от стойността си.