Априлските продажби в съществуващи обекти на американската верига заведения за бързо хранене McDonald`s Corp отчита по-висок от очакванията спад заради трудните времена в Европа, Азия, Близкия Изток и Африка, предаде Ройтерс.
Най-голямата по продажби верига ресторанти в света е в период на наваксване на по-малки свои конкуренти, които са били по-пъргави при въвеждането на грабващи вниманието елементи в менюто.
Глобалните продажби в ресторанти на McDonald's, отворени преди поне 13 месеца, спадат с 0,6 на сто през април, малко над очакванията на анализаторите за намаление от 0,48%, става ясно от данни на Consensus Metrix.
Продажбите в Европа се свиват с 2,4 на сто, а в Азия, Близкия Изток и Африка – с 2,9 на сто. Там спадът бе преди всичко заради избухналия нов вирус на птичия грип. В САЩ пък е отчетен ръст на продажбите от 0,7 на сто.
Анализаторите очакваха лек спад и за САЩ – от 0,05%, понижение от 1,01% за Европа и 1,44% за Африка, Близкия Изток и Азия, показват още данните на Consensus Metrix.
Веригата има над 33 000 ресторанта в 119 страни.
Във вторник книжата на веригата приключиха сесията на ниво от 102,29 долара за брой.