Силно главоболие за Yum Brands. Собственикът на веригите ресторанти и пицарии KFC, Pizza Hut и Taco Bell обяви свиване на печалбата за четвъртото тримесечие на 2012 г., след като страховете за безопасността на предлаганите от него храни нанесоха тежък удар върху продажбите в Китай, съобщи ВВС.
Тримесечната нетна печалба се е понижила с 6% до 337 млн. долара, като в същата степен са намалели продажбите в Китай. Спадът там бе предизвикан от съобщения, че двама от доставчиците на компанията са ѝ продавали пилешко с прекалено високо съдържание на антибиотици.
Страната е сред най-големите пазари за Yum Brands и компанията предупреди, че печалбата ѝ може да продължи да се свива и през 2013 г.
„Вследствие на неблагоприятното обществено отношение заради положението с доставките на птиче месо в средата на декември продажбите на китайското поделение на KFC претърпяха рядък спад“, заявява главният изпълнителен директор на Yum Brands Дейвид Новак, цитиран в публикувано от нея съобщение.
„Заради запазващите се негативни продажби в разработените ресторанти и преценката ни, че ще бъде нужно време, за да възстановим доверието на потребителите, вече не можем да очакваме да постигнем ръст на печалбата на акция през 2013 г.“, добавя той.
От компанията обаче подчертаха, че остава обвързана с китайския пазар и планира да отвори 700 нови обекта в страната през 2013 г. Оттам добавиха, че са в процес на преразглеждане на мениджмънта си за веригите от доставчици и ще предприемат кампания „за реномето на бранда“, за да уверят отново потребителите в „нашата висококачествена храна“.
„Непоколебими сме във вярата си, че силата и популярността на бранда KFC в Китай в крайна сметка ще доведе до пълно възстановяване на продажбите“, категоричен е Новак. Компанията е отворила ресторанти от своите вериги в 720 китайски града.
Същевременно Yum Brands обяви скок на нетната печалба за цялата 2012 г. с 22%, като тя е достигнала 1,6 млрд. долара спрямо 1,3 млрд. долара през предходната година.