Delta Air Lines продължава преговорите за закупуването на дял от 49% в британския си конкурент Virgin Atlantic, който в момента е собственост на Singapore Airlines, съобщиха два източника на CNBC, запознати с развитието на въпроса.
Delta, която е вторият американски превозвач по оперативни приходи след United Continental Holdings, се опитва от над 2 години да придобие дял във Virgin Atlantic в опит да разшири достъпа си до лондонското летище Хийтроу, посочиха източниците.
Предишните преговори се провалиха заради цената на сделката и други проблеми, като няма никакви гаранции, че и настоящите ще бъдат успешни, добавиха те.
От Delta дадоха ясно да се разбере, че искат да разширят достъпа си до Хийтроу, който по принцип е твърде ограничен, заради облагите от превоза на служители от големи компании, които често летят дотам.
Virgin Atlantic, в която основателят Ричард Брансън държи дял от 51%, е втората авиокомпания по отношение на достъпа до летището след British Airways.
Брансън от години обмисля бъдещето на Virgin Atlantic и преди 2 години нае Deutsche Bank за проучване на оферти.
„Често говорим с много авиокомпании по различни проблеми, но никога не коментираме подробности по тези разговори“, заяви говорителка на Virgin Atlantic. От Delta също са отказали коментар, а CNBC не са успели да се свържат с представител на Singapore Airlines.
Новината за подновения интерес на американската авиокомпания към Virgin Atlantic бе съобщена най-напред от лондонското издание на Sunday Times.
„Хийтроу“, което е най-голямото летище в Европа, работи на границата на възможностите си, след като британското коалиционно правителство през 2010 г. блокира разширяването му.
През миналата година Virgin Atlantic загуби от IAG битката за придобиването на по-малката британска авиокомпания British Midland International, която осигури на собственика на British Airways и Iberia над 50% от правата за кацане и излитане от Хийтроу, но през ноември спечели онези от тях, с които British Airways бе принудена да се раздели след придобиването на British Midland International.
Подобно на други европейски авиокомпании като Air France-KLM и Lufthansa, компанията на Брансън пострада от повишените цени на горивото и дълговата криза в еврозоната, като за миналата година обяви загуба от около 80 млн. паунда.