IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Delta пак преговаря за дял във Virgin Atlantic

Причината е желанието на американската авиокомпания да разшири достъпа си до лондонскто летище Хийтроу

10:33 | 03.12.12 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Delta Air Lines продължава преговорите за закупуването на дял от 49% в британския си конкурент Virgin Atlantic, който в момента е собственост на Singapore Airlines, съобщиха два източника на CNBC, запознати с развитието на въпроса.

Delta, която е вторият американски превозвач по оперативни приходи след United Continental Holdings, се опитва от над 2 години да придобие дял във Virgin Atlantic в опит да разшири достъпа си до лондонското летище Хийтроу, посочиха източниците.

Предишните преговори се провалиха заради цената на сделката и други проблеми, като няма никакви гаранции, че и настоящите ще бъдат успешни, добавиха те.

От Delta дадоха ясно да се разбере, че искат да разширят достъпа си до Хийтроу, който по принцип е твърде ограничен, заради облагите от превоза на служители от големи компании, които често летят дотам.

Virgin Atlantic, в която основателят Ричард Брансън държи дял от 51%, е втората авиокомпания по отношение на достъпа до летището след British Airways.

Брансън от години обмисля бъдещето на Virgin Atlantic и преди 2 години нае Deutsche Bank за проучване на оферти.

„Често говорим с много авиокомпании по различни проблеми, но никога не коментираме подробности по тези разговори“, заяви говорителка на Virgin Atlantic. От Delta също са отказали коментар, а CNBC не са успели да се свържат с представител на Singapore Airlines.

Новината за подновения интерес на американската авиокомпания към Virgin Atlantic бе съобщена най-напред от лондонското издание на Sunday Times.

„Хийтроу“, което е най-голямото летище в Европа, работи на границата на възможностите си, след като британското коалиционно правителство през 2010 г. блокира разширяването му.

През миналата година Virgin Atlantic загуби от IAG битката за придобиването на по-малката британска авиокомпания British Midland International, която осигури на собственика на British Airways и Iberia над 50% от правата за кацане и излитане от Хийтроу, но през ноември спечели онези от тях, с които British Airways бе принудена да се раздели след придобиването на British Midland International.

Подобно на други европейски авиокомпании като Air France-KLM и Lufthansa, компанията на Брансън пострада от повишените цени на горивото и дълговата криза в еврозоната, като за миналата година обяви загуба от около 80 млн. паунда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:55 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още