Американската компания за производство на безалкохолни напитки Coca-Cola обяви, че заедно с партньорите, бутилиращи нейната продукция, ще инвестира 5 млрд. долара в опит да увеличи пазарния си дял, съобщи ВВС.
Инвестициите, които ще бъдат осъществени в рамките на 8 години, са с 3 млрд. долара повече от първоначално обявените.
Индия е сред най-бързо растящите потребителски пазари и продажбите на компанията там нарастват постоянно.
Основната напитка на концерна - Coca-Cola, обаче продължава да изостава спрямо Pepsi на конкурентите от Pepsico. Според отделните оценки Coca-Cola има пазарен дял от близо 9% в Индия, докато делът на Pepsi е почти 15%.
Като цяло обаче пазарният дял на компанията в Индия е доста по-голям от този на Pepsico – близо 58% спрямо 38% на конкурента. Основната причина за това е успехът на някои от останалите напитки на Coca-Cola и по-конкретно на Thums Up и Sprite, които са най-популярните газирани безалкохолни напитки в Индия.
През тази година от Coca-Cola вече съобщиха, че продажбите ѝ в Индия са скочили с 20% през първото тримесечие на годишна база.
Компанията иска да ускори ръста си и да остане пред своите конкуренти, заяви Мухтар Кент, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Coca-Cola.
„Увеличаваме инвестициите тук, защото смятаме, че е налице възможност за запазване на водещата позиция на пазара“, добави той.