Акциите на Facebook отчитат умерен ръст по време на своя борсов дебют, последвал дългоочакваното първично публично предлагане (IPO) на социалната мрежа, съобщава Wall Street Journal.
Търговията на борсата NASDAQ отвори при цена от 42,05 долара за акция – ръст от над 10% спрямо цената, на която бе осъществено IPO-то (38 долара), но впоследствие се понижи и към 19:10 българско време бе около 40 долара (+5%), което дава пазарна капитализация в размер на около 110 млрд. долара.
Търговията трябваше да започне в 18:05 наше време, но закъсня с около половин час, тъй като трейдърите са имали проблем с коригирането или отмяната на поръчки, които са били въвеждани в търговската система на борсовия оператор от 14:30 нататък.
Изтъргуваният обем надвиши 100 млн. акции в първите три минути на търговия, след като инвеститорите се втурнаха да купуват и някои от участниците в IPO-то успяха да осребрят книжата.
IPO-то на Facebook e 18-тото от началото на годината в световен мащаб, което получава цена над предвижданата, показват данни на Dealogic за публични предлагания над 50 млн. долара.
Всички 17 такива IPO-та тази година отчетоха повишения в цените на акциите през първия ден от търговията с тях, като средният ръст е бил 45%.
Основаната и управлявана от Марк Зукърбърг компания увеличи ценовия диапазон на акциите до 34-38 долара за лот в навечерието на IPO-то, в отговор на силното търсене, от 28-35 долара преди това.
С близо 25% бе увеличен и броят на предложените акции - от първоначалните 337,4 млн. на 421,4 млн. броя. Предлагането е третото по големина в САЩ и най-голямото на борсата NASDAQ.
Компанията и нейни акционери продадоха около 20% от обикновените й акции по време на публичното предлагане. За сравнение при LinkedIn делът беше 9,5%, а при Groupon – 6,3%.
По-големият фрий-флоут на Facebook би трябвало да означава по-малко колебания в цената на акциите.