Китай се превърна в най-големият пазар за продажба на хранителни продукти на дребно, задминавайки САЩ, сочи изследване на IGD, цитирано от ВВС.
В края на 2011 г. секторът за продажба на хранителни продукти на дребно в Китай е бил на стойност 972 млрд. долара, докато за същия период американският пазар се оценява на 843 млрд. долара.
Проучването прогнозира, че до 2015 г. държавите от групата БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай) ще се превърнат в лидери в сектора.
„Историята на ръста на китайския хранителен сектор е феноменална. Между 2006 и 2015 г. прогнозите са за утрояване на стойността му, като тя ще достигне близо 1,6 трлн. долара“, заяви Джоан Дени-Финч, главен изпълнителен директор на IGD.
„Това бързо разширяване бе подхранвано от 3 основни фактора: бърз икономически ръст, населението и нарастващите цени на хранителните продукти“, добавя тя.
До 2015 г. пък американският пазар на хранителни продукти ще се разшири до 1,08 трилиона долара.
От IGD очакват много от веригите магазини за хранителни стоки да потърсят развитие на бизнеса си в Китай, при това не само в най-големите градове.
Оттам добавят, че тези вериги ще се ориентират и към държавите от БРИК, след като пазарът там се разширява. „Много британски компании за продажба на хранителни стоки вече проучват подобни възможности“, посочи Дени-Финч.