Американският производител на спортни стоки Nike има добър коледен сезон зад себе си. А и бъдещето в следващите месеци изглежда розово благодарение на многото поръчки, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Бъдещите поръчки в световен мащаб на спортни обувки и облекло за месеците между март и юли са скочили с 15% до около 9,4 млрд. долара.
През третото финансово тримесечие компанията със седалище в Орегон е развила особено добре бизнеса си в Китай и развиващите се пазари. Но и на родния си пазар Nike отчита двуцифрен ръст на приходите.
Като цяло приходите през последните три месеца до края на февруари са скочили с 15% до 5,8 млрд. долара, което е над очакванията на пазарните участници.
Рентабилността е намаляла леко, тъй като по-високите цени не са успели да компенсират напълно по-високите разходи за суровини, съобщи конкурентът на Adidas късно вчера.
Следеният отблизо брутен марж е намалял за пето поредно тримесечие. Той е спаднал с два процентни пункта до 43,8%, но е бил по-висок от предходното тримесечие. Компанията от Орегон ще трябва да се справи преди всичко с нарастването на разходите за суровини и труд.
През текущото тримесечие се очаква да се подобри брутният марж. Nike основава доверието си на подобрение на рентабилността и натиск за намаляване на себестойността.
Все пак заради икономическата несигурност клиентите са позатегнали коланите. Нови продуктови линии като Nike Free и гривната Nike+, която ще измерва всички здравни показатели и постижения на потребителя си, все още не са достатъчно привлекателни. Концернът също така се възползва от богатата си продуктова гама и от широка регионална мрежа.
Нетната печалба се е покачила през третото тримесечие със 7% до 560 млн. долара. Печалбата на акция е достигнала 1,20 долара и надмина очакванията на анализаторите с 0,03 долара.
За четвъртото фискално тримесечие Nike предвижда продължаване на двуцифрения ръст на продажбите, макар и в ниския двуцифрен сегмент. Анализаторите прогнозират увеличение от 14%.
Изгледите са добри и заради предстоящите големи спортни събития. Те се отразяват и на бъдещите поръчки в световен мащаб, което е индикатор за бъдещ ръст. Те скачат с 15%.
През юни ще се състои Европейското първенство по футбол в Полша и Украйна. Компанията спонсорира пет от 16-те финалиста, сред които Полша и сегашния световен вицешампион Холандия. Дъщерната марка Umbro пък е на трикото на англичаните, ирландците и шведите. През юли и август спорният свят пък ще се наслади на Олимпийските игри в Лондон.