Банковите регулатори в САЩ започват кампания, която да "продаде" на пазарите идеята, че времето на компаниите, които са твърде големи, за да бъдат оставени да фалират, е отминало, пише Ройтерс.
Според изпълняващия длъжността ръководител на Федералната корпорация по депозитно застраховане (FDIC) Мартин Грюнберг агенцията скоро ще започне срещи с финансовите институции, заинтересовани групи и академичните среди.
Целта е да се популяризира тезата, че правителството на САЩ повече няма желанието да спасява финансови компании, които са толкова големи, че фалитът им би застрашил пазарите.
„Твърде големи, за да фалират“ бе често използвана фраза по време на кризата през 2007-2009 година, когато FDIC можеше да помага само на търговски банки, но не и на гиганти като Lehman Brothers и AIG, които бяха спасени с милиарди долари пари на данъкоплатците.
В последствие FDIC получи правомощия за по-широка намеса и при нефинансови фирми. Пазарите обаче все още не са убедени, че правителството ще им даде на практика чак толкова големи права, както и в способността на агенцията да направи голямо преструктуриране на банка пред фалит.
Въпреки промените в регулациите на големите финансови компании все още се гледа като на твърде големи, за да фалират и има широко убеждение, че те са толерирани спрямо по-малките си конкуренти.
„Не зная дали ще успеем да убедим всички, но ако можем да изместим центъра на общественото мнение в посока на това, че сме доста сериозни в намеренията си... Ако съумеем да направим това, със сигурност ще сме постигнали много“, посочва Грюнберг в интервю, цитирано от Ройтерс.
Демонстрацията, че FDIC има способността да ликвидира голяма банка, ако това се налага, ще увеличи дисциплината на пазара, смята Грюнберг.
преди 12 години Демонстрацията, че FDIC има способността да ликвидира голяма банка, ако това се налага, ще увеличи дисциплината на пазара, смята Грюнберг. Интересен ще е ефекта от това отговор Сигнализирай за неуместен коментар