Wal-Mart, най-голямата търговска компания в света отбеляза ръст на печалбата си за тримесечието до 31 януари, след силен ръст на сезонното потребление, съобщава BBC.
За последното тримесечие нетната печалба на Wal-Mart се е повишила с 3,4% до 5,2 млрд. долара, спрямо същия период на миналата година.
Резултатите обаче, не оправдаха очакванията на анализаторите и акциите на компанията изгубиха над 4%, при отварянето на борсата в Ню Йорк.
В последните месеци Wal-Mart понижи цените на редица стоки, за да привлече нови клиенти.
В тримесечния доклад, изпълнителният директор на компанията Майк Дюк заявява, че стратегията работи.
Ценовата ни политика позволява да се открояваме на пазара в САЩ, посочва той.
„Голяма част от потребителите са внимателни с финансите си и за това, за да се справят с икономическите трудности, разчитат на ниските цени в Wal-Mart“, допълва той.
Нарастването на печалбата обаче, има и своята цена. Оперативният марж на Wal-Mart за тримесечието се е понижил, поради ценовите отстъпки.
Wal-Mart се опитва да завоюва нови позиции на международния пазар. Компанията купи южноафриканската Massmart и планира да увеличи дела си в китайската компания за интернет търговия Yihaodian до 51%.