Американската компания Coca-Cola обяви по-ниска нетна печалба за четвъртото тримесечие, съобщи MarketWatch.
Нетната печалба на най-големия производител на безалкохолни напитки в света за периода е 1,65 млрд. долара, или 72 цента на акция, при 5,77 млрд. долара, или 2,46 цента на акция, за аналогичния период на предходната година, когато тя нарасна конюнктурно заради закупуването на дейността по бутилирането в Северна Америка.
Ако се изключат еднократните ефекти, печалбата би била 79 цента на акция. Предварителните прогнози на анализаторите бяха за печалба без еднократни ефекти от 77 цента на акция при приходи от 10,99 млрд. долара.
Приходите на годишна база са нараснали до 11,04 млрд. долара от 10,50 млрд. долара.
На тримесечна база нетната печалба също намалява спрямо 2,22 млрд. долара през третото тримесечие.
За цялата 2011 г. печалбата на компанията е намаляла с 23% до 8,572 млрд. долара, или 3,69 долара на акция при 5,06 долара на акция през предходната година, съобщава РИА Новости.
Нетната оперативна печалба за годината е нараснала с 32,53% до 46,542 млрд. долара, а оперативната печалба регистрира ръст от 20% до 10,154 млрд. долара.
Продажбите в световен мащаб за четвъртото тримесечие са нараснали с 3%, макар че в Северна Америка и азиатско-тихоокеанския регион ръстът е от едва 1,5%.
„Макар да смятаме, че волатилността на световния пазар в краткосрочен период ще се запази, обхватът на дейността ни и силата на нашите брандове създава устойчив бизнес, изграден за периоди като настоящия“, се посочва в съобщение на Coca-Cola.