Американският производител на автомобили General Motors (GM) излиза стремително от кризата. Според материал на Wall Street Journal компанията-майка на Opel ще отчете за изминалата година печалба в размер на около 8 млрд. долара.
Финансовите данни трябва да бъдат публикувани на 16 февруари. Това ще бъде рекорд в повече от 100-годишната история на концерна, пише вестникът в днешното си електронно издание, позовавайки се на източници, които вече са надникнали в баланса.
В допълнение автомобилният производител, който преди около три години все още стоеше на ръба на фалита, се приближава към целта си - годишна печалба в размер на 10 млрд. долара.
Удвояването на печалбата за миналата година компанията дължи преди всичко на силните продажби в Китай и високия принос на печалбата от Северна Америка. На родния си пазар автоконцернът силно е намалил разходите си и отскоро постига значително по-високи цени. Бизнесът в Европа с марките Opel и Vauxhall обаче продължава да бъде на загуба.
Като друга своя цел групата си е определила по-високата рентабилност. Маржът следва да се увеличи от шест процента до десет процента, казва главният финансов директор Даниел Амън. За постигнето на тази цел General Motors е готова на намаляване на продажбите и с това – на пазарния си дял в Северна Америка.
Не толкова добър е бизнесът за японските производители. Концернът Suzuki Motors отчита намалена печалба за третото тримесечие заради все по-слабите си продажби в Азия и преди всичко в Индия. В трите месеца до декември печалбата е спаднала с 3% до 23 млрд. йени (около 229 млн. евро), както съобщава днес четвъртият по големина японски производител.
Индия е най-големият пазар за Suzuki. Чистата печалба е отчела спад от цели 30%. Все пак концернът се придържа към първоначалните си очаквания за печалба, но намали прогнозата си за приходите за годината, която приключва в края на май със 110 млрд. йени. Като причина за това Suzuki посочва силната йена и последиците от наводнението в Тайланд, което наводни няколко фабрики.
В момента германският концерн Volkswagen държи 19,9% от японската корпорация. Двете компании обаче се намират в съдебен спор, като международният съд в Лондон трябва да изясни ситуацията през следващите няколко месеца. Suzuki иска да принуди VW да продаде акциите си.
Друг японски производител – Mitsubishi, обмисля да преустанови производството си в Европа. Според японския икономически вестник Nikkei производството на автомобили във фабриката в Холандия може да бъде преустановено до 2013 г.
Според изданието, което не се позовава на източници, в момента компанията провежда преговори с холандското правителство и служителите в завода. В момента Mitsubishi произвежда там моделите си Colt и Outlander. В Холандия за японския концерн се трудят около 1500 служители.
Историята на завода Nedcar, в близост до границата с Германия, е доста интересна. Първоначално там са се асемблирали автомобили за Volvo. През 1991 г. Mitsubishi придобива част от производственото хале.
Преди години там за определен период от време се сглобяват и моделите Smart в сътрудничество с Daimler. В последната година обаче във фабриката са били сглобени едва 47 000 автомобила, а годишният капацитет е 100 000 единици. Японците се надяват да намерят купувач за Nedcar. А европейските пазари ще бъдат снабдявани с произведени в Япония и Тайланд коли.
преди 12 години общия произведен брои коли през годините отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "В допълнение автомобилният производител, ..., се приближава към целта си от 10 млрд. произведени автомобила."А е, какво става тука е ?!? 10 милиарда автомобила не е ли малко множко :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар