Най-големите бенефициенти на машина за пари, наречена предизборна кампания, са медиите. Те се радват не само на допълнителни поръчки и зрители, но се пълнят и с рекламни пари. Само в Уест Палм Бийч във Флорида телевизионните канали са продали през януари реклама за 1,5 млн. долара - два пъти повече от очакванията. За целия щат се очакват приходи от реклами в телевизиите в размер на 20 млн. долара. „Шокиращо е колко пари са хвърлени на този пазар", заяви наскоро шефът на местен канал.
Медиите могат да благодарят за златната треска на т. нар. Super-PACS. Това са неясни групи по интереси, които за разлика от кандидатите могат да набират средства без ограничение и с тях да водят собствена кампания. За първи път те се намесват в една президентска кампания, и то доста силно: почти половината от всички телевизионни клипове се приписват на Super -PACS, според проучване на Wesleyan Media Project, организация, която наблюдава предизборните кампании.
Със своите предимно негативни клипове кандидатите взаимно разклащат позициите си, така че финансовата стабилност на Super-PACS става от особена важност. „Разходите за политическа реклама се увеличават от година на година“, казва Тоби Берковиц, ветеран в кампаниите и професор по политическа комуникация в Бостънския университет. „И цените за политическа реклама са много високи, особено в големите градове."
Рон Пол се концентрира върху интернет
"Не толкова финансово силните поддръжници на изоставящия според анкетите кандидат Рон Пол обаче не се оставят и предпочитат да ощастливят друга индустрия - Google и Сие", казва Берковиц. „Често има и други кандидати, които пробват нови рекламни формати“, казва Берковиц. „Не на последно място и защото не могат да наберат достатъчно пари."
Пол се е фокусирал върху интернет маркетинг и социални медии, защото това привлича младите избиратели.
Но често за кандидатите не е достатъчно да купуват телевизионна реклама и минути в медиите. Те трябва и да присъстват възможно най-добре в медиите. За тази цел имат нужда от консултанти - и цели орди са готови да бъдат наети. Наскоро местният вестник Salem News от Масачузетс, родния щат на бившия губернатор Мир Ромни, осветли част от индустрията. Според статия във вестника кандидатът е ощастливил две фирми с общо 1,5 млн. долара за „консултантска дейност".
Президентът Обама междувременно може само да се усмихва при споменаването на подобни суми. Благодарение на доказалата се вече машина за набиране на пари през миналата година той привлече 130 млн. долара, Ромни не успя да набере и една трета от тези пари. Някои смятат, че е възможно до изборите през ноември Обама да счупи рекорда от 1 млрд. долара.
Това би бил нов рекорд - и радост за консултанти, мениджъри и шефове на телевизионни канали и хиляди служители в индустрията на изборите. За сравнение: в Германия представените в Бундестага партии са получили в изборната 2009 г. равностойността на почти 194 млн. долара от дарения. Всички партии заедно!
преди 12 години После демокрация - да бе само трябва някой да те финансира с няколко стотици милиона и готово отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това им е хубавото на американците - довеждат всичко до крайност. А така плюсовете и минусите се виждат по-ясно. Виждат се от останалите, които гледат отстрани, за тези, които са вътре е по-трудно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар