Продажбите на дребно в САЩ през декември нараснаха с оскъдните 0,1%, съобщиха от американското министерство на търговията, цитирани от MarketWatch. Очакванията на анализаторите бяха за ръст от 0,3% на месечна база.
„Очевидно всички съобщения за силен празничен период на пазаруване бяха направени от хора в приповдигнато празнично настроение, тъй като продажбите на дребно не скочиха през декември“, заяви Джоуъл Наров, президент на Naroff Economic Advisors Inc.
От министерството посочиха, че на годишна база продажбите са нараснали до сезонно коригираните 400,6 млрд. долара, или 6,5%.
При електрониката, за чиито продажби традиционно се смята, че регистрират ръст по празниците, има спад от 3,9% на месечна база, а при онлайн продажбите той е от 0,4%. В универсалните магазини спадът е от 0,2%. При облеклото обаче продажбите са се увеличили с 0,7%.
„Празничният сезон може и да не приключи толкова хубаво, колкото се предполагаше, особено като се имат предвид действията, предприети от мнозина търговци на дребно за привличане на клиентите, пазаруващи в последния момент, чрез сериозни отстъпки“, заяви Джим Беърд, главен инвестиционен стратег в Plante Moran Financial Advisors.
В публикуваните днес данни обаче има и положителна нотка – данните за продажбите през ноември и октомври бяха ревизирани в посока към повишение, като за ноември то е до 0,4% при обявени първоначално 0,2%.
Същинските продажби на дребно, които изключват продажбите на автомобили, регистрират спад от 0,2% през декември на месечна база, докато показателят за ноември бе коригиран до ръст от 0,3% при първоначално обявен ръст от 0,2%.