IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потреблението в САЩ е може би по-устойчиво, отколкото се смята

Все повече потребители вземат мерки да сложат в ред своите финанси и се чувстват по сигурни, което може да е достатъчно да поддържа разходите им, сочи проучване

22:33 | 25.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
Потреблението в САЩ е може би по-устойчиво, отколкото се смята

Много се спори за това дали потребителските разходи в САЩ са устойчиви, на фона на унинието, в което са изпаднали потребителите, но ново проучване показва, че това е по-скоро така, пише CNBC.

Потребителите изглежда смятат, че собственото им финансово състояние е в ред и вярват, че са подготвени за всякакви икономически трудности, сочи изследване на Chase Card Services, проведено между 16 и 26 август с над хиляда респондента.

60% от запитаните отговарят, че икономиката ще се влоши, което бе отразено и в други проучвания, включително докладът за потребителското доверие на Conference Board от днес.

Той показа, че потребителското доверие в САЩ през октомври е достигнало най-ниското си ниво за последните 2 години и половина, понижавайки се до 39,8 пункта от коригираните нагоре 46,3 пункта през септември, докато анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха среден показател от 47 пункта.

Но преди да си зададем въпроса колко време ще отнеме преди потребителите, които определено са загрижени за работата и доходите си, да започнат да ограничават разходите, трябва да имаме предвид следното:

Според изследването на Chase Card Services 63% отговарят, че вече са променили потребителските си навици и нагласа към задлъжняване в резултат на икономическата ситуация. 77% смятат, че са поне донякъде финансово подготвени за хипотетичен еднократен разход от 1 500 долара, а пък 66% чувстват, че като цяло държат под контрол финансовото си състояние.

Дали тези убеждения на потребителите са оправдани е отделен въпрос, но изводът е, че повече потребители вземат мерки да сложат в ред своите финанси и се чувстват по сигурни финансово, а това може да е достатъчно да поддържа потреблението.

Ако потребителите са уверени във финансовото си положение, те ще харчат по-устойчиво. Това може би обяснява защо много от тях казват едно по отношение на парите си, но правят друго.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още