Продажбите на автомобили в САЩ през юни остават слаби вече втори пореден месец заради забавянето на икономиката, пише Bloomberg. Разочароващи са резултатите и на General Motors, и на Ford, и на големите японски производители.
Продажбите на коли в Страната на неограничените възможности са нараснали със 7% на месечна база през юни, достигайки 1,05 милиона единици. От началото на годината досега са продадени 11,45 милиона автомобили. Прогнозата на икономисти беше за продажба на поне 12 милиона броя.
Потребителите в САЩ се сблъскаха с по-високи цени на фона на все по-затягащият се бюджет на домакинствата. Автоиндустрията започна да вдига цените след земетресението в Япония от 11 март, което още повече отблъсна американците от пазара на коли.
Отстъпките на GM и Ford през юни бяха свити до съответно 2 и 2,4 на сто. GM намали и прогнозата си за продажбите до края на годината, но въпреки това тя остова доста оптимистична на фона лоялните потребители, които отново поглеждат към пазара. Toyota, Honda и Nissan също не оправдаха прогнозите за продажбите.
Анализатори смятат, че слабият за американския автомобилен пазар юни се дължи на японската криза и все още ниското ниво на доставките. Автомобилните производители ще увеличат значително продажбите си през второто полугодие.
В щата Калифорния например, който е най-големият пазар на коли в САЩ, купувачите чакаха od ofxoe юли. От този месец дължимите данъци при покупка на автомобил са с процент по-ниски.