Американската компания за производство на безалкохолни напитки Pepsi обяви изненадващ спад на печалбата си през първото тримесечие на годината. Въпреки това обаче ръководителите на фирмата потвърдиха прогнозите си за резултатите за цялата 2011 година, пише MarketWatch.
През първите три месеца на годината печалбата на Pepsi е 1,14 млрд. долара, или 71 цента на акция. За същия период на миналата година положителният резултат беше 1,43 млрд. долара, или 89 цента на акция. Тогава обаче имаше еднократен счетоводен ефект от 958 млн. долара печалба.
Приходите на компанията нарастват с 27 на сто до 11,94 млрд. долара.
Предварителните очаквания на анализаторите бяха за печалба от 74 цента на акция и приходи в размер на 11,94 млрд. долара.
Обемът на реализираната продукция нараства с 12 на сто, като голяма част от това се дължи на някои придобивания, осъществени от Pepsi. Брутният марж на печалбата се подобрява от 52,4 на 54,4 на сто.
За цялата 2011 година от Pepsi очакват ръст от 7-8 на сто на печалбата си на акция. Така дружеството потвърди предишните си прогнози.
Миналия месец Pepsi претърпя сериозни разочарования, след като основният конкурент – Coca-Cola, спечели лидерската позиция за най-продаван диетичен безалкохолен продукт в САЩ. Продуктът на Coca-Cola вече има пазарен дял от 9,9 на сто, докато Pepsi има 9,5% дял на пазара на диетични напитки.
При газираните напитки като цяло доминацията на Coca-Cola продължава, като едноименният продукт има дял от 17 на сто.
Днес акциите на Pepsi поскъпват с 1,4 на сто до 68,86 долара за акция.