Американският застрахователен гигант American International Group (AIG) съобщи, че нетната печалба на компанията е скочила до 11,2 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2010 г., благодарение на продажбата на активи.
Увеличението на печалбата се дължи на продажбата на няколко бизнес звена на AIG, както и на първичното публично предлагане (IPO) на животозастрахователното й подразделение AIA Group в Азия. Те носят на компанията приходи от 17,6 млрд. долара, предава MarketWatch.
Чрез разпродажбите на активи AIG направи поредната стъпка към възстановяването на заема, който получи от американското правителството в пика на финансовата криза през есента на 2008 г.
Ако обаче се изключат печалбите или загубите от продажбата на бизнес звена, както и други еднократни ефекти от продажбата на активи, AIG реализира оперативна загуба след данъци в размер на 2,2 млрд. долара в сравнение със загуба от 1,3 млрд. долара за същия период 2009.
Акциите на компанията поскъпнаха с 1% до 40,84 долара след редовната сесия на Нюйоркската фондова борса. Цената им се е вдигнала със 72% през последните 12 месеца, но от началото на тази година е паднала с 16 на сто.
AIG, която почти фалира през 2008 г., планира голяма продажба на акции тази пролет, за да може да се изплати на правителството на САЩ, което държи 92% от нейния капитал.
Държавата също ще продаде част от своя дял чрез планираното IPO.
На 14 януари AIG изплати на регионалния клон на Федералния резерв в Ню Йорк част от своя дълг към държавата в размер на 21 млрд. долара.
На 1 февруари AIG приключи продажбата на двете си японски дъщерни дружества, AIG Star Life Insurance и AIG Edison Life Insurance, на американската животозастрахователна Prudential Financial срещу 4,2 млрд. долара в брой.
Това дойде след първичното публично предлагане на AIA Group в края на октомври миналата година, което стана най-голямото в историята на Хонконг.