PepsiCo намали прогнозата си за печалбата си през тази и следващите години, посочвайки като причина по-високите разходи за суровини, трудните икономически условия и инвестициите в развиващи се пазари, предаде Ройтерс.
Влошената прогноза на компанията идва ден, след като конкурентът й Coca-Cola изненада пазара с увеличение на обема на продажбите си във всички сегменти на дейността си.
Производителят на Pepsi-Cola вече очаква печалбата за 2011 г. да нарасне с между 7 и 8% при предишни оценки за двуцифрен растеж.
За четвъртото тримесечие чистата печалба на PepsiCo се е понижила с 5% до 1,37 млрд. долара, или 85 цента на акция, спрямо 1,43 млрд. долара, или 90 цента на акция, година по-рано.
Главният финансов директор на PepsiCo Хю Джонстън е посочил, че компанията очаква разходите за суровини да нараснат с между 1,4 млрд. и 1,6 млрд. долара (8-9,5%) тази година, но от компанията ще внимават да не увеличават с толкова много цените за потребителите си, за да не ги отблъснат.
Продажбите на групата за тримесечието са скочили с 37% до 18,16 млрд. долара при очаквания за приходи в размер на 17,6 млрд. долара.