Американската компания Coca-Cola отчете впечатляващ ръст на печалбите си от 275% на годишна база през четвъртото тримесечие на 2010 година. За това са допринесли по-ниските разходи на дружеството и ръстът на продажбите в глобален план, пише MarketWatch.
Печалбата на гиганта възлиза на 5,77 млрд. долара, или 2,46 долара на акция. За последното тримесечие на 2009 година резултатът бе далеч по-нисък – 1,54 млрд. долара, или 66 цента на акция.
Ако се елиминират еднократните ефекти, то печалбата на акция от капитала на Coca-Cola се увеличава с 9 на сто до 72 цента. През четвъртото тримесечие приходите на компанията скачат с 40 на сто до 10,49 млрд. долара.
Предварителните очаквания на анализаторите бяха за печалба без еднократни ефекти от 72 цента на акция и приходи от 10,16 млрд. долара.
Продажбите се увеличават с 6 на сто като реализиран в глобален план обем. На пазара в Северна Америка е постигнат ръст от 8 на сто, в Евразия и Африка увеличението е 14 на сто. Само в Европа ръстът е 2 на сто, съответно с 5 и 1 процента нараства реализираният обем в Латинска Америка и тихоокеанския регион.
Сред най-силните за компанията пазари са Русия, Турция, Индия, Бразилия и Южна Африка.
Отчетът за четвъртото тримесечие зарадва инвеститорите и днес акциите на компанията, която е част от индекса на сините чипове в САЩ - Dow Jones Industrial Average, поскъпват с близо 2 на сто.