Продажбите на нови автомобили в САЩ се увеличиха значително в началото на 2011 г., като повечето от водещите автомобилни компании успяха да постигнат двуцифрен ръст в продажбите си, пише Bloomberg.
През януари американските потребители са закупили близо 812 хил. нови автомобила, като увеличението е от 17% на годишна база. Когато се приравнят към годишна основа продажбите възлизат на 12,6 млн. в сравнение с 12,55 млн. през декември, показват данните на Autodata.
От тях става ясно, че продажбите на Toyota са се възстановили от изтеглянето на проблемни автомобили от пазара преди година, което наруши доставките на някои от най-популярните модели на компанията.
Компанията, която запази лидерското си място на автомобилния пазар през миналата година, съобщи, че продажбите й в САЩ са нараснали със 17% на годишна база през януари. След нея с ръст от 13% застава друга японска автомобилна компания – Honda.
Продажбите на всички водещи азиатски автомобилопроизводители в САЩ се увеличават, като при Nissan бележат 15% ръст, а за най-голямата корейска автомобилна компания Hyundai се увеличават още повече - с 22% на годишна база.
Най-голямото изтегляне на автомобили в историята на Toyota бе през януари 2010 и принуди компанията да спре продажбата на осем свои модела, включително и на най-продавания модел в САЩ - седанът Camry. Причината бе установен дефект в педала за газта.
През миналата година Toyota положи големи усилия да възстанови своята репутация, която бе засегната от поредицата изтегляния от пазара на дефектни автомобили.
Продажбите на японските и корейските автомобилни компании в САЩ се увеличават средно с 16% през януари спрямо същия месец на 2010 г. Това обаче е по-малко от постигнатия от техните американски конкуренти General Motors, Ford и Chrysler ръст от средно 19 на сто.