Производителят на домакински продукти Procter & Gamble обяви 28% спад в печалбата си за последното тримесечие на 2010 година, след като бе засегнат от слабите продажби в развитите пазари като САЩ.
От същото е пострадал и по-малкият конкурент на компанията Colgate-Palmolive въпреки политиката да се пускат промоционални цени и купони, с които да се привлекат купувачите, които избягват скъпите марки заради кризата, пише Ройтерс.
И двете компании пускат на пазара нови продукти, като Procter & Gamble предлага и по-евтини версии на някои от своите най-популярни продукти, докато Colgate предлага разнообразие от нови пасти за зъби.
Procter & Gamble отчита по-голямо търсене при продуктите с по-ниски цени, което оказва натиск върху приходите на компанията.
В резултат на това нетната печалба на компанията намалява до 3,33 млрд. долара, или 1,11 долара на акция, през второто фискално тримесечие, приключило през декември. Преди година печалбата е била в размер от 4,66 млрд. долара, или 1,49 долара на акция
Голяма част от разликата се дължи на извънредните приходи на компанията преди година от продажбата на нейния бизнес с фармацевтични продукти.
След като се изключат еднократните приходи и разходи, печалбата на акция за последните три месеца на 2010 е 1,13 долара. Средната прогноза на анализатори бе за печалба от 1,10 долара, съгласно анкета на Thomson Reuters.
Продажбите на Procter & Gamble се увеличават с 2% на годишна база през разглежданото тримесечие до 21,3 млрд. долара, като се отчита 6% ръст в обема на физическите продажби.
Colgate на свой ред реализира нетна печалба от 624 млн. долара, или 1,24 долара на акция, в сравнение с печалба от 631 млн. долара, или 1,21 долара на акция, преди година. Продажбите на компанията, която се конкурира с P&G директно при продажбите на четки и пасти за зъби, падат с 2,5% на годишна база до 3,98 млрд. долара.
Ръководството на Procter & Gamble очаква нетна печалба на акция в интервала от 3,91 до 4,01 долара за тази година и ръст на продажбите от 4 до 6 на сто. Производителят на домакински продукти Procter & Gamble обяви 28% спад в печалбата си за последното тримесечие на 2010 година, след като бе засегнат от слабите продажби в развитите пазари като САЩ.