Веригата от ресторанти за бързо хранене McDonald's Corp. обяви, че световните й продажби за юли са се повишили със 7% спрямо същия месец на миналата година, надминавайки средните очаквания на пазарните експерти. За подобрението на резултата са помогнали новите предложения в ресторантите, като например плодовите салати.
Прогнозата на анализатори на FactSet Research бяха за растеж на продажбите от 4,8 на сто, съобщава MarketWatch.
След изнасянето на тази информация, акциите на компанията, която е компонент на индекса Dow Jones Industrial Average, отбелязаха растеж, като към момента на борсовата сесия в Ню Йорк се търгуват с повишение от 1,39% до 72,74 долара за брой. От началото на годината покачването по позицията възлиза на 17%.
Продажбите на ресторантите само с САЩ (и на местния, и на международните пазари се взимат предвид заведенията, които работят поне от 13 месеца) са нараснали на годишна база с 5,7 на сто. Тук основна роля за повишението има популярността на напитките на McDonald's, сред които различните видове кафе.
В Европа ръстът е от 5,3 на сто и най-силен във Франция, Великобритания и Германия. В Азия, Близкия Изток и Африка има скок от 10,1 на сто, а най-силните пазари в този регион според компанията са Япония, Австралия и Китай.