Проектът Linear Chuo Shinkansen на железопътния оператор Централна японска железница, по-известен като JR Tokai, продължава да се сблъсква със затруднения, свързани с изграждането на линията по предвиденото трасе, съобщава Nikkei Asia Review.
Властите в префектура Шизуока са отказали да одобрят проекта за прокопаване на тунелите в района с мотива, че това би оказало негативно влияние върху местните водни ресурси.
През април железопътният оператор обяви, че се очаква общата стойност на проекта, част от „Шикансен“ – японската система от високоскоростни влакове, да нарасне с 1,5 трилиона йени (около 13,7 млрд. долара) на фона на първоначална оценка от 7 трлн. йени (около 64,2 млрд. долара) поради предизвикателствата пред строителната дейност на високоскоростната линия.
Linear Chuo Shinkansen е национален проект, който трябва да свърже Шинагава в Токио с Нагоя в централната част на Япония с помощта на влакове маглев, които се движат посредством магнитна левитация и могат да изминат разстоянието от близо 300 км между крайните точки само за 40 минути.
маглев
"Дискусиите вървят в добра посока", споделя Мамору Уно, вицепрезидент на JR Tokai.
Такаши Намба, заместник-губернаторът на префектура Шизуока, обаче не е толкова оптимистично настроен за ситуацията и изрази съмнения относно скорошен проект на доклад за строителната инициатива, който според него няма да убеди местните власти заради начина, „по който е написан“.
Уно и Намба изразиха своите противоположни виждания на отделни пресконференции в средата на април, след като правителствена експертна група се срещна, за да разгледа проекта и да изготви доклад. Противоречията подчертаха дълбоките разделения между местните власти и компанията.
Експертната група е създадена през април 2020 г., за да разследва въздействието на изграждането на тунела в участъка Шизуока върху река Ой, наред с други инициативи от проекта.
Панелът представи своя проект на доклада през април, който оценява рисковете като ниски. Според него проектът ще има много малко въздействие върху количеството подземни води в средния и долния басейн на реката.
Властите в Шизуока изразиха недоволството си от документа, твърдейки, че проверката е "недостатъчна и прибързана".
Преди около две години и половина JR Tokai заяви, че ще възстанови нарушените водни ресурси по време на строителната дейност като пренасочи водата обратно към река Ой, но това предложение беше отхвърлено от губернатора на префектурата Хейта Кавакацу поради екологични причини.
След като JR Tokai и властите на Шизуока отказаха да отстъпят, Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма се намеси, за да се опита да се разгледа по-научно въпроса.
Жителите по планирания маршрут междувременно изразиха своето безпокойство от случилото се преди около век с проекта за тунел „Тана“ по линията „Токайдо“ между Атами и Канами в Шизуока. По време на старта на строителната дейност огромни количества вода се изливат върху селскостопанските площи, унищожавайки реколтата.
Местните фермери получават обезщетение от правителството, но водата така и не се връща в басейна. Инцидентът не е забравен на местно ниво и съществуват опасения, че може да се повтори.
Проектът Linear Chuo Shinkansen се оказа предизвикателство и по други причини. JR Tokai обяви на 27 април, че общите разходи за високоскоростната линия „Шинагава-Нагоя“ ще нараснат с около 1,5 трлн. йени.
Разходите за изграждане на терминали вече надминават първоначално изчислените, а мерките за смекчаване на земетресенията също се оказаха по-големи от предвиденото. Въпреки че е малко вероятно проектът да влезе в експлоатация по график през 2027 г., компанията оператор все още се надява, че ще завърши строителната дейност дотогава.
Японското правителство планира да инвестира 3 трлн. йени (около 27,5 млрд. долара) в проекта. Предвид националния си характер, въпросът няма да бъде оставен само на спорещите страни.
В Шизуока ще се проведат избори за губернатор през юни, а Кавакацу обяви плановете си да се кандидатира за четвърти мандат.
Шигеки Ивай от управляващата Либералдемократическа партия, който изпълняваше длъжността старши заместник-министър в Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма, също обяви кандидатурата си – като гарантира, че дебатът за железопътния проект ще бъде централен въпрос на кампанията.
Ако линията бъде въведена в експлоатация, прогнозната ѝ икономическа полза ще достигне 16,8 трлн. йени, около 154 млрд. долара.
преди 3 години ""Японското правителство планира да инвестира 3 трлн. йени (около 27,5 млрд. долара) в проекта. Предвид националния си характер, въпросът няма да бъде оставен само на спорещите страни.Ако линията бъде въведена в експлоатация, прогнозната отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 300 км за 40 минути. Да дойдат да видят каква подигравка с железопътния транспорт е БДЖ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар