Китайското звено на американския производител на обзавеждане за бани и кухни Kohler, както и автомобилните марки Ford и Infiniti попаднаха в списъка с компании, които бяха разкритикувани по време на популярното китайско телевизионно предаване за правата на потребителите на държавната телевизия CCTV, съобщава Ройтерс.
В предаването мъж, идентифициран от CCTV като мениджър в компания доставчик на технологии за китайския бизнес на Kohler, споделя, че фирмата е монтирала камери във всички свои китайски магазини, за да сканира лицата на клиентите.
„Камерата може дори да определи настроението на потребителя“, коментира репортер на CCTV, докато разглежда системата.
От Kohler China посочват, че са предприети „коригиращи действия“ и се премахва оборудването за видеонаблюдение от магазините.
Компанията „използва данните от системата, за да преброи клиентите и не ги запазва, анализира или прехвърля“, изтъкват от Kohler.
Известно като 315 Show в Китай, предаването за Световния ден на правата на потребителите засяга чуждестранни и местни марки по въпроси, вариращи от некачествени продукти до незаконно събиране на лични данни.
Известно е, че големите марки, страхуващи се да не бъдат включени в двучасовото предаване, излъчвано в праймтайма, се подготвят с отговори при евентуално включване.
Шоуто разкритикува Ford заради неправилно функциониращи скоростни кутии при няколко модела, включително Focus, позовавайки се на оплаквания от клиенти. Според предаването Ford не е предупредил клиентите и не е решил този проблем.
Китайското съвместно предприятие на Ford с Changan обяви, че компанията ще предложи безплатни ремонти на превозни средства с повредени скоростни кутии.
Съобщава се също, че луксозната марка на Nissan Infiniti се опитва да възпрепятства своите клиенти да се оплакват от проблеми при скоростните кутии.
От Infiniti заявяват в профила на компанията в WeChat, че ще бъде подобрена комуникацията с клиентите по отношение на критиките.
Въпреки че Китай участва в кампания срещу антиконкурентното поведение на своите технологични компании, до голяма степен те останаха незасегнати в предаването, излъчено в понеделник (15 март). Въпреки това UC Browser, собственост на Alibaba, беше разкритикувана за включване на реклами на медикаменти, произведени от неквалифицирани компании.
През последните години Пекин увеличи усилията си да защитава правата на потребителите, тъй като Китай се опитва да стимулира вътрешното потребление и да облекчи зависимостта на икономиката от вноса.
През предходните години телевизионното предаване насочва критиките си към компании като Apple, Nike и Starbucks.
Китайският пазарен регулатор обяви, че е получил над 21,3 млн. жалби от потребители през 2020 г., осигурявайки обезщетение за 4,4 млрд. юана.