В събота (10 януари) самолет на индонезийската Sriwijaya Air катастрофира малко след излитането си, пише Ройтерс. Това е поредният инцидент в Индонезия, който повдига въпроса за авиосигурността в страната.
Преди последната самолетна катастрофа последните 10 години в Индонезия са регистрирани близо 700 инцидента в небето - с граждански и военни полети. По този показател страната е най-смъртоносния авиационен пазар в света, посочва агенцията. След Индонезия в тази мрачна статистика се нареждат още Русия, Иран и Пакистан.
Катастрофата на Boeing 737-500 на Sriwijaya Air следва разбиването на самолета Boing 737 MAX на Lion Air през октомври 2018 година, което доведе до приземяването на този модел в целия свят, както и на самолета на Air Asia Indonesia Airbus A320 през декември 2014 година.
Но дори да не бъдат преброени жертвите от катастрофата на Boeing 737 MAX, защото причината се оказа дефект в производството на самолета, Индонезия си остава на челно място по отношение на най-опасните авиокомпании в света.
Островната държава е силно зависима от въздушния транспорт и търсенето на услугите на авиопревозвачите не намалява. В допълнение, че страната има висок процент на смъртни случаи от автомобилни катастрофи и инциденти с фериботи. В Индонезия има нагласата, че някои катастрофи просто не могат да бъдат избегнати, а критериите за безопасно пътуване са занижени, посочват експерти.
От 2007 до 2018 година индонезийските компании бяха в черните списъци на ЕС след серия от катастрофи. В същия период и САЩ намали нивото на сигурност на въздушния транспорт в страната, сочейки, че регулаторната система е неадекватна.
Благодарение на усилията на агенцията по въздухоплаване на ООН сигурността на въздушния транспорт в Индонезия се подобри през последните години.
На този етап все още няма яснота за причината за последната катастрофа в страната. Властите вече установиха мястото на черните кутии на самолета и тепърва следват анализите на катастрофата на 27-годишния самолет, превозващ 62-ма души.
Според данните машината е набрала височина от 11 хил. фута за 4 минути, но след това е започнала да пада и малко по-късно е изчезнала от радарите. Самолетът е излетял от същото летище, от където преди години катастрофира и самолетът на Lion Air.
Експерти посочват, че има редица причини и комбинация от фактори, които могат да причинят инциденти в този етап от полета. Вероятно ще отнеме месеци преди да бъде уточнена причината за катастрофата на самолета.
Има и редица въпросителни и при Sriwijaya Air. В периода между 2008 година и 2012 година авиокомпанията е приземила три самолета Boing 737 заради инцидент при кацане, причинил смъртта на един от пасажерите и наранявания при 14 души.
През 2019 година компанията се отказа от дългогодишно сътрудничество с националния превозвач на Индонезия Garuda и оттогава работи самостоятелно. Малко преди края на партньорството половината от самолетите на Sriwijaya Air са били приземени след опасения на транспортното министерство в страната за сигурността, сочат публикации в местните медии.
Досега индонезийската авиокомпания не е коментирала тази информация, отбелязва още Ройтерс.
преди 3 години "на катастрофата на 27-годишния самолет", тия самолети нямат ли някакъв експлоатационен срок? Електрониката му, може и да е наред, но механиката едва ли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар