Китай планира всички нови превозни средства, които ще се появят на местния пазар през 2035 г., да бъдат „екологични“. Това ще помогне на японските концерни, като Toyota Motor, с фокус върху хибридните двигатели, съобщава Nikkei Asia Review.
От всички нови превозни средства на пазара през 2035 г. 50% ще представляват автомобили с „нова енергия“, или електромобили, плъгин хибриди и такива с горивни клетки, докато останалите 50% ще бъдат стандартни хибриди.
Във вторник (27 октомври) организацията на автомобилните експерти в Китай обяви своята пътна карта за превозните средства, ползващи по-чиста енергия. Докладът е създаден под ръководството на Министерството на индустрията и информационните технологии и ще служи като основа за китайските регулации и политики относно автомобилите.
През 2019 г. превозните средства с „нова енергия“ представляват около 5% от националния автопарк от нови коли в Китай. Според новата стратегия техният дял ще нараства постепенно, докато не достигне 50%. От въпросните превозни средства повече от 95% трябва да бъдат електромобили.
През 2035 г. единствените автомобили, които ще могат да бъдат задвижвани с бензин, ще бъдат хибридите. Целите на Китай са да бъде увеличен делът на хибридите до 75% от всички бензинови автомобили до 2030 г. и до 100% през 2035 г. Това включва окончателно спиране на производството и продажбата на конвенционални бензинови превозни средства в страната.
През септември китайският президент и генерален секретар на ЦК на Китайската комунистическа партия (ККП) Си Дзинпин обяви, че Китай ще се стреми да намали въглеродните емисии, които страната отделя, за да постигне въглероден неутралитет до 2060 г.
Най-голямата азиатска икономика е и най-големият замърсител в това отношение в света и бъдещето на електрическите превозни средства ще бъде от решаващо значение за стремежа ѝ към общество без вредни емисии.
В Япония хибридните и електрически превозни средства представляват 39% от продажбите на нови автомобили през 2019 г. Правителството планира да увеличи техния дял до около 50-70% до 2030 г., което изостава като амбиция от плановете на Китай и Европейския съюз (ЕС).
През 2009 г. китайското правителство въведе субсидии за превозните средства с „нова енергия“, като през 2019 г. продадените в Китай такива автомобили представляват приблизително половината от всички продадени нови енергийни превозни средства в глобален план.
Китайското правителство през 2009 г. въведе субсидии за превозните средства с „нова енергия“, а миналата година страната представляваше около половината от продажбите им по света.
Китай има предимство по отношение на реализирането на своя план, тъй като страната успя по-бързо да се възстанови от пандемията и продажбите на автомобили се връщат към нивата отпреди коронавируса, докато в САЩ, Япония и Европа продължава да се наблюдава спад на пазара.
Планът на Китай вероятно ще повлияе на стратегиите на водещите автомобилни производители. Toyota обяви през септември, че общите продажби на хибридни автомобили на китайския пазар надхвърлят 1 млн. превозни средства.
Китай планира да изгради собствена верига на доставки за всички необходими автомобилни части на фона на продължаващия конфликт със САЩ. Така автомобилната индустрия в страната няма да разчита на други страни в това отношение, като планът трябва да бъде реализиран до 2035 г.
преди 4 години Вижте убаво новия лидер на новия световен ред на глобалистите.Понеже ви се видяха много противни такива като Били инжекцията или Килъри Клинтън....., е сега хак да ви е новия Си Дзин Пин Спринцовката. Или ако предпочитате Си Дзин Пин вирусопроизводителя.Създадоха Covid 19 там, оттам го пуснаха по целия свят, после пак там ще произвеждат ваксините абсолютно за целия свят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това са планове. Но в Европа за септември продадените електромобили са 12%! И това е вече отчетена реалност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години искам някой хубавец да се изкаже как в поднебесната всичко е бензин и нафта ... :))) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар