Япония планира да създаде търговска верига на доставка на водородно гориво до около 2030 г., за да подпомогне допълнително процеса по намаляване на въглеродните емисии, заяви индустриалният министър Хироши Каджияма по време на виртуална конференция.
Япония ще се опита да ускори технологичното развитие, за да помогне за разширяването на транспортната система за водород с помощта на кораби до около 2030 г., изтъкна Каджияма, цитиран от Ройтерс. В тази връзка той сподели и плана на Kawasaki Heavy Industries за доставка на втечнен водород от Австралия до Япония в началото на следващата година.
Kawasaki пусна първия в света танкер за втечнен водород през миналия декември.
Япония представи своята базова водородна стратегия през 2017 г., според която островната страна ще внася около 300 000 тона водород през 2030 г.
За да помогне на водородното гориво да се сдобие с търговска стойност, Каджияма заяви, че неговото министерство е поискало 800 млн. долара бюджет за следващата фискална година, което представлява ръст от 20% спрямо тазгодишния.
„Като се има предвид нарастващата инерция в действията, предприети от много страни за по-широкото използване на водорода, ние постигнахме общо съгласие, че водородът е основна енергия за декарбонизацията“, изтъкна Каджияма.
През март в северната японска префектура Фукушима беше построена най-голямата централа за производство на водород с енергия от възобновяеми източници с мощност 10 мегавата (MW).
Chiyoda Corp успя през юни да достави водород от Бруней до Япония като гориво за производство на енергия.
В сряда Toyota Motor и още осем други компании заявиха, че ще създадат нова национална асоциация за водород през декември, за да насърчават веригите на доставка на водород и глобалните обединения.