Qatar Airways влиза в най-голямата китайска авиокомпания. Държавната авиокомпания на Емирство Катар е придобила дял от пет процента в борсово търгуваното дружество China Southern Airlines Co в края на декември и сега иска да разшири сътрудничеството между авиокомпаниите. Въз основа на текущите цени на акциите инвестицията е на стойност приблизително 530 млн. долара, изчислява Dow Jones Newswire.
Влизането в China Southern може да помогне на емирството да преодолее икономическата блокада от страна на съседите си. Авиокомпанията от дълго време се опитва да се справи със спора на Катар в Персийския залив със своите арабски съседи. Тя няма право да лети до доходоносни дестинации в Саудитска Арабия или Обединените арабски емирства и търси нови маршрути и партньори. От друга страна ходът може да ядоса конкуренцията от САЩ - особено American Airlines, която от своя страна участва в China Southern и възнамерява да разшири връзките си с китайската авиокомпания през тази година.
Трите най-големи американски авиокомпании, American, Delta Air Lines и United Continental, в момента се застъпват пред правителството на САЩ за вземане на мерки срещу Qatar Airways заради предполагаеми правителствени субсидии. Арабската авиокомпания отхвърля твърденията.
Нейното участие в China Southern е спорно и поради друг факт - някои китайски авиокомпании също са подкрепяни от държавата чрез субсидии. Но тук американските конкуренти избягват всякаква критика към тази практика, като същевременно рязко осъждат субсидиите в Близкия изток. Това показва колко е важен големият китайски пазар и колко силно са преплетени интересите на китайските и американските авиокомпании. American Airlines притежава 7,4% от China Southern. Преди две години Qatar Airways се опита да вземе дял от American, но този опит бе отблъснат от американската авиокомпания.
Qatar Airways вече участва в три други партньори на American Airlines: International Consolidated Airlines Group SA, компанията майка на British Airways и Iberia, както и в чилийската Latam Airlines и в Cathay Pacific, базирана в Хонконг.
Delta и American не коментират темата за влизането на Qatar Airways в China Southern. Лобистката група „Партньорство за отворено и честно небе", в която влиза United, също отказва да коментира темата.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Празници с роднините - как да преживеем стреса
Тръмп прекали и ядоса дори своите с коментарите си за Роб Райнър
Доклад на САЩ: В Арктика е регистрирана най-топлата година от 1900 г. насам
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод